نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی با ۴۰ امضا به هیات رئیسه خبر داد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی را تدوین و تظیم کرده‌ام و ۴۰ نماینده مجلس هم آن را امضا کرده‌اند ضمن اینکه این طرح تقدیم هیأت رئیسه شده و به زودی اعلام وصول خواهد شد. 

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در همین راستا توضیح داد و گفت: این طرح که یک ماده واحده دارد اگر به قانون تبدیل شود افتخار جمهوری اسلامی ایران خواهد بودکه کارکرد آن یک دوره کامل مجلس خواهد بود. 

وی افزود: طرح مذکور یک مقدمه دارد و در آن سؤالاتی مطرح شده است؛ اگر در ایران یک زن همزمان از حمایت همسر، ‌ارث پدر و شغل قانونی محروم باشد و بخواهد با کرامت زندگی کند چه باید بکند؟ ممکن است همسر آن زن فوت کرده و یا اینکه آن زن ازدواج نکرده باشد و یا همسرش جانی (مجنون) باشد و آن زن عملا نان آور خانواده باشد تکلیف او چیست؟

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: کرامت زنی که فاقد حمایت‌های مذکور باشد چه می‌شود؛ ضمن اینکه بهتر است سازمان‌های حمایتی توضیح دهند آیا ما چنین زنی در ایران نداریم؟ آیا زنان کشورمان نگران نیستند که خدای نکرده روزگاری به چنین مواردی که گفتم گرفتار شوند و از این سه مؤلفه‌ای که بیان کردم محروم شوند؟ آیا خیلی از زنان در ایران نیستند که به دلیل یکی از مؤلفه‌های مذکور دچار مشکلات عدیده شده و یا خدای نکرده مجبور شوند که خشونت خانوادگی را تحمل کنند؟؛‌ با این شرایط دیگر کرامت زن له شده و ممکن است به هزار و یک آسیب اجتماعی و روانی و تربیتی در جامعه مبتلا شود. 

وی تصریح کرد: با تدوین این طرح و ماده واحده آن پیشنهاد کردم دولت جمهوری اسلامی موظف است هر زنی ایرانی که همزمان از این سه مؤلفه (حمایت همسر، ارث پدریا والدین و شغل قانونی) برخوردار نباشد و از آنها محروم باشد تا رفع این مشکل حداقل‌های مسکن، معیشت و تامین اجتماعی او را تامین کنند.

عباس زاده مشکینی افزود:‌ برای اجرای این طرح منابع مالی لازم را دیده‌ام هر چند که این اعتبار خیلی هم نیست چرا که در سال ممکن است حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر بتوانیم نیم درصد در بودجه شرکت‌های دولتی صرفه جویی کنیم این اعتبار به دست می‌آید.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس درباره تبصره‌های این طرح هم گفت: دولت موظف است ظرف سه ماه سازوکارهای تشخیص و شناسایی این زنان و حداقل‌های موجود را تشخیص دهد ضمن اینکه نهادی که باید در اجرای این کار و وظیفه اقدامات لازم را انجام دهد مشخص کند و بر همین اساس قوه مجریه موظف است آئین نامه اجرایی آن را تهیه، تنظیم و تدوین کند.

کد خبر 556490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha