کاهو یکی از سبزیجات خوشمزه و خوش‌خوراک و سرشار از ویتامین‌ها و مواد ضروری برای سلامتی انسان است. مقادیر فراوانی از آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم، بتاکاروتن و ویتامین‌های «ث» و «ب» در برگ‌های کاهو وجود دارد.

شكايت مردم از آسمانخراش شاه

همچنین کاهو منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. این روزهای پاییزی مناسب‌ترین زمان برای کشت کاهو است. «غزاله رضایی» کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز بوستان شهیدان باقری زند کشت کاهو در خانه را آموزش می‌دهد.  
زمان کشت: مناسب‌ترین زمان برای بذرافشانی کاهو اواخر تابستان و اوایل پاییز است. در این زمان به دلیل سردی خاک برگ‌های کاهو خوب رشد می‌کند.  
خاک: خاک‌های نیمه‌سنگین همراه با مواد هوموسی که دارای نفوذپذیری مناسب و ظرفیت نگهداری بالای آب است، برای رشد کاهو مناسب است.  
نحوه بذرافشانی: بذر کاهو را در عمق ۴ تا ۴ میلیمتری بکارید یا اینکه روی خاک بپاشید و روی آن یک‌لایه نازک خاک بریزید. فاصله میان بذرهای کاهو باید حدود ۷ تا ۸ سانتیمتر باشد.  
نحوه نگهداری: دوره رشد کاهو از بذر تا برداشت محصول بسته به شرایط محیطی بین۳۰ تا ۹۰ روز متفاوت است. در طول دوره رشد کاهو خاک باید مرطوب باشد. خاک خشک باعث تلخی مزه کاهو می‌شود. البته خاک نباید حالت غرقابی هم پیدا کند و فقط باید مرطوب باشد. عمق کاشت بذر تا ۳ سانتیمتراست. اگر کاهو را در باغچه کشت می‌کنید، حتماً باید در بخش سایه باغچه بذرپاشی کنید.  
 

کد خبر 556455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha