مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

مدیر کل شیلات گیلان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و گفت: چهار هزار صیاد گیلانی از امروز ۲۰ مهر تا فروردین ۱۴۰۰ در دریای خزر اقدام به صید ماهی می‌کنند.

صید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عظیم مدبری با بیان اینکه امسال برای حفظ ذخایر ماهیان دریای خزر بیش از ۱۷۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به خزر رها شده است، ادامه داد: صیادان گیلان در این مدت اقدام به صید ماهیان ارزشمند و اقتصادی سفید، کپور دریایی، کفال، سوف و سیم خواهند کرد. این ۴ هزار صیاد گیلانی در قالب ۵۰ شرکت تعاونی صید پره فعالیت می‌کنند.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد: به شرکت‌های تعاونی صید پره اعلام شده که استانداردهای صید و صیادی، دستورهای بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. شرکت‌های صید پره باید جایگاه استقرار صیادان را به صورت مستمر برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا ضدعفونی کنند.

سال گذشته صیادان گیلانی ۱۷۰۰ تن ماهی استخوانی صید کردند که در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش ۲۶ درصدی همراه بوده است. سرمای هوا را از مهم‌ترین دلایل کاهش میزان صید در سال ۹۸ بود. ارزش ماهیان صیدشده ۸۹۴ میلیارد ریال و ۷۷ درصد ماهی‌ها از نوع سفید، ۲۰ درصد کفال و ۳ درصد سایر گونه‌ها بودند.

کد خبر 556351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha