یک رکابزن در لیگ برتر دوچرخه سواری کوهستان به دلیل نبود آمبولانس روی باربند ماشین به بیمارستان منتقل شد.

دوچرخه سواری

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، بهزاد مرادی، رکابزن تیم هیات قزوین که قرار بود در لیگ دوچرخه سواری کوهستان شرکت کند، روز گذشته با انتشار تصاویری از مصدومیت شدید خود و همچنین انتقالش با کمترین امکانات به بیمارستان، از مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل نبود آمبولانس و دیگر امکانات پزشکی در جریان این مسابقات انتقاد کرد.


وی در بخشی از صحبت های خود گفته بود: «قرار بود رقابت ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار شود و ما هم مشغول تمرین قبل از مسابقه بودیم که حین تمرین زمین خوردم و پای من شکست. متاسفانه آمبولانس در محل مسابقه نبود و دو ساعت تمام من درد می کشیدم و منتظر بودم که آمبولانس بیاید. هر چقدر منتظر ماندیم آمبولانس نیامد و در نهایت افراد حاضر در محل مسابقه با آتش نشانی تماس گرفتند که ماموران آتش نشانی هم سریع خودشان را رساندند اما امکانات زیادی نداشتند و فقط برانکارد همراهشان بود در نهایت من را روی همان برانکارد گذاشتند و یکی از نفرات خودروی خودش را که پاترول بود آورد من را روی باربند پاترول گذاشتند و به بیمارستان رسول اکرم انتقال دادند.»

برای پیگیری این ماجرا با خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری تماس گرفتیم. او در این باره  گفت: این دوچرخه سوار دو ساعت قبل از اینکه مسابقه شروع شود، به مسیر مسابقه وارد شده و زمین خورده است. وقتی ما می گوییم راس فلان ساعت مسابقه آغاز می شود، یعنی از آن ساعت به بعد گروههای مختلف از جمله آمبولانس و نیروهای امدادی در مسیر حضور دارند. در ضمن ما دو نوع بیمه ورزشی داریم که یکی را خود ورزشکار انجام می دهد و دیگری هم بیمه تکمیلی است و فدراسیون به ورزشکاران آسیب دیده از طریق آن کمک می کند.

وی افزود: این حادثه در زمانی رخ داده که ورزشکاران مجاز به تمرین نبودند. اگر در زمان مسابقه اتفاقی بیفتد، نیروهای ما با موتورهای چهارچرخ در کوهستان هستند و فرد مصدوم را به آمبولانس منتقل می کنند. به هر حال زمین خوردن در دوچرخه سواری اجتناب ناپذیر است، اما این صحبت هایی که مطرح شده، درست نیست.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان گفت: با صحبت هایی که مطرح شده، شاید این دوچرخه سوار اصلا شایسته مساعدت فدراسیون برای پرداخت هزینه های درمانی اش هم نباشد. فدراسیون نباید پاسخگوی اتفاقی که قبل از شروع مسابقه رخ داده، باشد؛ اما من به رییس هیات قزوین قول دادم که فدراسیون هر گونه همکاری را برای درمان این دوچرخه سوار داشته باشد. البته بعد از صحبت هایی که دبیر فدراسیون با دبیر هیات قزوین داشته، گویا آن ورزشکار ابراز پشیمانی کرده و پست خود در اینستاگرام را هم پاک کرده است.

  

کد خبر 556224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha