رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز با تکذیب شایعه دریافت وجه از سوی خانواده‌های اموات کرونا گفت: اگر از فردی وجهی دریافت شده است، پاسخگو خواهم بود.

دفن كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی پارسازاد در مورد تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز افزود: غسل و دفن اموات واجب کفایی بوده که هر مسلمانی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما باتوجه به شرایط شیوع بیماری در جامعه و اهمیت این کار، بیش از ۵۰ طلبه زن و مرد به‌صورت خودجوش، داوطلب انجام کار تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز شدند.

وی با اشاره به اینکه، تغسیل اموات کرونا در دارالرحمه با هماهنگی مسئولان آنجا انجام می‌گیرد، اظهار کرد: طلبه‌ها به‌صورت جهادی و از ابتدای شیوع کرونا برای انجام تغسیل و تدفین اموات کرونا حاضر شده‌اند و پس از فراگیری آموزش‌ها و با فراهم آوردن امکانات لازم از سوی سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز همچون آماده‌سازی غسالخانه، مواد شوینده مورد نیاز، گاز کلر که دستگاه آن از تهران تهیه شد و سایر امکانات و پشتیبانی‌های لازم در چند ماه گذشته مشغول تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز بودند.

پارسازاد با رد شایعه دریافت وجوه چند میلیونی از خانواده‌های متوفی کرونا عنوان کرد: هیچ هزینه‌ای از کسی برای تغسیل اموات کرونا گرفته نمی‌شود و اگر از کسی هزینه‌ای گرفته شده به سازمان مراجعه کند، پاسخگو خواهم بود. کار تغسیل و تدفین اموات کرونا به پیشنهاد طلبه‌ها با هماهنگی جامعه روحانیت مبارز به‌صورت جهادی بوده و بابت آن هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به طولانی شدن کار تغسیل و تدفین اموات کرونا بیان کرد: به‌علت طولانی شدن این اتفاق، طلبه‌ها پیشنهاد واگذاری کامل کار تغسیل و تدفین اموات را به شهرداری داشتند که ما نیز پذیرفتیم. جابه‌جایی اموات را شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند و به همین منظور هزینه‌هایی را هم دریافت می‌کنند که این هزینه هیچ ارتباطی با شهرداری شیراز ندارد.

سخنگوی شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه دارالرحمه شیراز زیرنظر شهرداری نبوده و با مدیریت هیات امنا اداره می‌شود،  گفت: یک مجموعه خاص برای تغسیل و تدفین اموات کرونا در دارالرحمه توسط شهرداری شیراز تشکیل شده که به‌صورت مجزا از سایر اموات این کار را انجام می‌دهند.

سعید نظری افزود: جمعی از روحانیون جهادی شامل زن و مرد در طول هفته در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی زیرنظر حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در امر تغسیل اموات کرونایی مشارکت می‌کنند. شهرداری در تغسیل و تدفین اموات کرونا وظایفی دارد و ما شهرداری را مکلف کردیم کلیه امکانات لازم و زیرساخت‌ها را برای طلبه‌ها تهیه کند و در اختیارشان بگذارد.

کد خبر 556121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha