شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان از خسارت سفیدبالک‌ها یا مگس‌های سفید به محصولات سبزی و صیفی هرمزگان خبر داد.

مگس سفید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مدرس گفت: در بازدیدهای مختلفی که از مناطق زیر کشت بادمجان و هندوانه استان انجام شد مشخص شد که خسارت‌ جبران‌ناپذیری توسط مگس‌های سفید به کشاورزان واردشده است. در صورت عدم مبارزه مناسب با این آفت، خسارت‌های ۱۰۰ درصدی به محصول را در پی خواهد داشت، بنابراین اتخاذ روش مناسب و انتخاب سم مؤثر در کنترل این آفت ضروری است.

محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: سفیدبالک‌ها یا مگس‌های سفید در اکثر نقاط ایران و استان هرمزگان به‌ویژه در گلخانه‌ها و کشت‌های فضای باز وجود دارند، این حشرات با تولید مثل تصاعدی، به طیفی گسترده از گیاهان حمله می‌کنند. زادآوری زیاد این مگس‌ها تا ۱۰ نسل در یک سال، علاقه به گرما و از همه مهم‌تر مقاومت شدید نسبت به انواع سموم شیمیایی آنها را به دشمن سرسخت محصولات کشاورزی تبدیل کرده است. سفیدبالک‌ها شیره گیاه را می‌مکند و ماده چسبنده عسلک به‌جا می‌گذارند که گیاهان را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود احتمالاً دیگر قادر به ادامه فتوسنتز نباشند.

کد خبر 556095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha