مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در واکنش به انتشار برخی ادعاها درباره طرح تفکیک استان فارس گفت: وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تفکیک استان فارس ندارد و مطرح‌کنندگان این ادعای کذب را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا احمدی ضمن تکذیب وجود هر گونه طرح تقسیماتی در سطح تشکیل استان‌های جدید، شایعات و ادعاهای مربوط به طرح تفکیک استان فارس را کذب محض خواند و اظهار داشت: اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شایعات و مدعاهایی کذب از سوی افراد مبنی بر قطعی شدن طرح تفکیک استان فارس مطرح شده، به صراحت اعلام می‌کنم وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تفکیک این استان یا تشکیل استان‌های جدید ندارد.

مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور یادآور شد: طرح این نوع مدعاها، یا ناشی از اغراض و منافع خاص برخی افراد است یا از سر جهل نسبت به فرایندهای پیچیده و تخصصی تقسیمات کشوری و نیز ناآگاهی از ترتیبات اداری مرتبط مطرح می‌شود. از آنجا که طرح این نوع شایعه‌ها و ادعاها در حوزه حساس مانند تقسیمات کشوری می‌تواند پیامدهای اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشته باشد، وزارت کشور مصمم است از طرق قانونی مطرح‌کنندگان مدعاهای کذب را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

کد خبر 556026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha