معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تأکید مدیر عامل سازمان، سردیس استاد محمدرضا شجریان در جزیره کیش ساخته و در گذر مشاهیر این جزیره نصب می‌شود.

شجریان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید پورعلی ضمن اعلام این خبر افزود: ما در جشنواره موسیقی امسال کیش به پاسداشت خدمات ۸۰ ساله یک بخش ویژه به استاد شجریان اختصاص خواهیم داد. صدای شجریان صدای ماندگار فرهنگ و موسیقی ایران است و احیا و برجسته‌سازی میراث موسیقایی ما یکی از خدمات ایشان به حساب می‌آید. استاد خدمات بی‌شمار دیگری در فضای فرهنگی و هنری داشت که تربیت هنرمندانی بزرگ چون همایون شجریان از نمادهای بارز آن است.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در استان هرمزگان با اشاره به آثار ماندگار استاد شجریان در حوزه فرهنگ مکتوب، درباره ضرورت تأسیس بنیاد شجریان گفت: لازم است با همت فرزندان، دوستداران و مسئولان فرهنگی این بنیاد تأسیس و خدمات قابل‌توجه ایشان در بخش‌های مختلف جمع‌آوری و منتشر شود. استاد شجریان با کارهای فاخر به زبان فرهنگی هنری ما عمق و غنای بسیار بخشید و در تقویت و موسیقی این زبان نقش بی‌بدیل داشت.

پورعلی با اشاره به سازهای طراحی‌شده استاد شجریان یادآور شد: استاد سازهای صراحی، شهرآشوب، ساغر، کرشمه، سبو و تندر اردیبهشت ۱۳۹۰ در نمایشگاهی در تهران رونمایی کرد. استاد آواز ایران سال ۱۳۵۶ مقام نخست مسابقه سراسری تلاوت قرآن را به دست آورد و سال ۷۸ جایزه پیکاسو و دیپلم افتخاری سازمان یونسکو را دریافت کرد.

کد خبر 556023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha