عبدالوهاب شهیدی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی و همچنین ایران درودی هنرمند پیشکسوت نقاش، در پیام های تصویری جداگانه ای درگذشت محمدرضا شجریان را به خانواده ایشان و هنردوستان تسلیت گفتند.

عبدالوهاب شهیدی /  شجریان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالوهاب شهیدی در پیام تصویری خود که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر شده است، گفت: «فوت دوست عزیزمان آقای شجریان را به تمام هنردوستان، آنهایی که از لحاظ هنری با شجریان سر و کار داشتند و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند یارشان باشد.»

همچنین در توضیحات این پست نوشته شده است:

«رو سر بنهْ به بالین، تنها مرا رها کن
ترکِ منِ خرابِ شبگردِ مبتلا کن...
درگذشت استاد شجریان نه تنها برای موسیقی ایران بلکه برای هنر ایران ضایع بزرگیست، هنرمندی که عرفان به نغمه او جان افزاتر و قصه ارباب معرفت در آواز شورانگیزتر بود.
سفرت به سوی سماوات به خیر نازنین استاد»

در ادامه می‌توانید پیام تصویری عبدالوهاب شهیدی را مشاهده کنید:

ایران درودی، هنرمند پیشکسوت نقاش هم از زنده یاد محمدرضا شجریان با عنوان آوای جاودانه خراسان یاد کرد و گفت: من مرثیه تو را نخواهم گریست، من تعالی تو را خواهم سرود.

درودی، نقاش صاحب‌سبک، نویسنده و کارگردانی که بیش از ۶۰ سال است در عرصه‌ هنر معاصر ایران فعالیت دارد، در یک پیام تصویری درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

درودی خطاب به خسروی آواز ایران که روز پنجشنبه (۱۷ مهرماه) راهی سفر ابدی شد، اظهار کرد: تو ای محمدرضا شجریان، فرزند خلف ایران، تو ای آوای جاودانه خراسان. آوای برخاسته از گلوگاه گرم تو، قلب یکایک هموطنان تو را گرم کرد. تو نمرده ای، صدای تو در قلب ما جاودانه حک شده است. گویند فقط صداست که می ماند. من مرثیه تو را نخواهم گریست. تعالی تو را خواهم سرود.»

محمدرضا شجریان پنجشنبه، ۱۷ مهر ماه پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. بنا به وصیت این هنرمند پیکر وی روز جمعه ـ ۱۸ مهرماه ۹۹ ـ پس از اقامه نماز در بهشت زهرا(س) به مشهد مقدس و سپس شهر توس منتقل می‌شود و پس از مراسم تشییع، در کنار مقبره فردوسی و مزار اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 555934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha