در پی‌ درگذشت چهره ماندگار موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان، همه اقدام‌های لازم برای استقبال از پیکر آن مرحوم در فرودگاه بین‌المللی شهید ‌هاشمی‌نژاد و انتقال به محل خاکسپاری انجام شده است.

توس مشهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، استاد محمدرضا شجریان هنرمند برجسته‌ عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران پنجشنبه‌شب گذشته پس از تحمل دوره طولانی بیماری در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت. این در حالی است که وضعیت کنونی کلانشهر مشهد و خراسان رضوی ازلحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا همچنان قرمز است لذا در پیش گرفتن تمهیدات بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و رو به وخامت رفتن بیشتر وضعیت بحرانی کنونی در هر مراسمی ازجمله تشییع و خاک‌سپاری مرحوم شجریان به‌شدت ضرورت دارد.

گرچه هنوز جزییات روشنی از سوی مسئولان ذی‌ربط در خراسان رضوی اعلام‌نشده اما تاکنون مشخص‌شده پیکر روانشاد شجریان پس از ورود به فرودگاه مشهد، به آرامگاه فردوسی واقع در ۲۵ کیلومتری شمال این شهر منتقل خواهد شد تا در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و مقبره شاعر معاصر مشهدی «مهدی اخوان ثالث» آرام گیرد.

گفته می‌شود پیکر مرحوم شجریان به همراه اعضای خانواده آن روانشاد به‌وسیله یک فروند هواپیمای اختصاصی از فرودگاه مهرآباد تهران در حال حرکت به سمت مشهد و تا پیش ظهر امروز وارد فرودگاه این شهر می‌شود. بااین‌وجود هنوز نحوه انتقال پیکر مرحوم شجریان از فرودگاه مشهد به محل خاک‌سپاری و چگونگی مراسم در آن محل مشخص نشده است.

حضور دوستداران مرحوم شجریان در آرامگاه فردوسی

جمعی از شهروندان مشهدی و دوستداران مرحوم شجریان صبح امروز ۱۸ مهر با حضور در محل آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاک‌سپاری هستند. این جمعیت ده‌ها نفره با همخوانی آهنگ‌های استاد شجریان، در این محل چشم‌انتظار ورود پیکر استاد آواز ایران نشسته‌اند. البته در ورودی آرامگاه فردوسی برای انجام تمهیدات لازم فعلاً بسته است لذا و دوستداران مرحوم شجریان در محدوده اطراف و پشت در آرامگاه برای تشییع استاد آواز ایران‌گرد آمده‌اند.

واکنش مسئولان مشهدی

در پی درگذشت چهره ماندگار عرصه هنر و استاد آواز ایران مسئولان و چهرهای مختلف فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی و مشهد در پیام‌هایی این ضایعه را تسلیت گفتند. همچنین انتخاب مشهد به‌عنوان محل دفن پیکر مرحوم شجریان با استقبال گرم مسئولان این کلان‌شهر مواجه شد به‌طوری‌که شهردار مشهد، رئیس و اعضای شورای اسلامی این شهر تاکنون پیام‌های جداگانه‌ای در این خصوص منتشر کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نخستین لحظات پس از انتشار خبر درگذشت محمدرضا شجریان، در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: ارغنون ساز فلک، رهزن اهل هنر است. چه سوگوارانه و سنگین است نگاشتن و سخن ‌راندن از کوچ بزرگ‌ترین هنرمند آواز ایران. مردی که با «مرغ سحرش» تسلای روح می‌گرفتیم، با «ربنایش» به ملکوت می‌رفتیم و با «سرای امیدش» سال‌های مبارزه و دفاع را از سر می‌گذراندیم و اکنون باغمی که بر لوح دل‌وجان یک ملت گذاشته ‌است، جامه اندوه به تن می‌کنیم.

شهردار مشهد نیز در صفحه اینستاگرامی و همچنین توییتر خود نوشت: بازهم مشهد میزبان ابدی نام‌آوری دیگر از فرزندانش خواهد بود. این بار نغمه‌خوان ربنا، مردی که صدایش روحمان را صیقل می‌داد در توس در کنار فردوسی نامدار، اخوان ثالث و دیگر بزرگان شعر و ادب خواهد آرامید. سرزمین خراسان خوش میزبانی خواهد بود برای او. همچنین دیگر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد جداگانه در صفحات خود در کانال‌های اجتماعی درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفتند و پیام رسمی تسلیت جمعی آن‌ها به مناسبت درگذشت استاد هم منتشر شد.

کد خبر 555849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha