پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در استان کرمانشاه گفت: سیل هفته گذشته ۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

سیل هرسین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا یاری‌پور روز پنج‌شنبه ۱۷ مهر با بیان اینکه پس از وقوع سیل به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم سیل‌زده روستاهای کهریز علیا، داودی علیا و چغاسعید بودیم افزود: به علت وقوع سیل بیش از ۵۰۰ راس گوسفند و بز تلف شد که با همکاری دامپزشکی به صورت بهداشتی دفن شدند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر این سیل حدود هزار قطعه بوقلمون و مرغ و خروس، ۲۰ واحد جایگاه دام، ۳۰۰ تن علوفه و خوراک دام، ۱۴۰هکتار اراضی زراعی زیر کشت پیاز، سیب‌زمینی، لوبیا، گندم و جو و کلزا، ۲ هکتار باغ مثمر گردو، هلو و شلیل ،۲ دهنه قنات، ۵ باب استخر ذخیره، ۴ کیلومتر جاده بین مزرعه، ۲ هزار متر کانال سنتی و یک واحد آبیاری تحت فشار دچار خسارت شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از همه کشاورزان، دامداران و باغداران دعوت کرد با توجه به ورود به فصل‌های پرخطر سال و احتمال بروز حوادثی از قبیل سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی و سایر بلایا، مزارع، باغ‌ها و دام‌های خود را بیمه کنند تا در موقع بروز حوادثی از این قبیل از حمایت‌های بیمه برخوردار شوند.

استاندار کرمانشاه هفته گذشته در جریان بازدید از روستاهای سیل‌زده از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان هرسین که واحدهای مسکونی‌شان دچار خسارت شده است، خبر داد.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 555681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha