گروه اقتصادی: دور سوم سهمیه‌بندی بنزین به‌صورت 3ماهه‌ و با شارژ سهمیه‌جدید خودروها و حذف سهمیه برخی خودروها از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، با نزدیک شدن به شروع دور سوم به‌دلیل اطلاع‌رسانی ناقص صف‌های طویلی مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت تشکیل شد.

بیژن حاج محمد رضا رئیس هیأت‌مدیره سندیکای جایگاه‌های اختصاصی سراسر کشور به خبرنگارما گفت: به‌دلیل مطلع نبودن اکثرصاحبان خودرو از نحوه حذف سهمیه‌ها و اینکه چه خودروهایی شامل آن می‌شود و سرنوشت سهمیه‌های قبلی خودروهایی که مشمول حذف سهمیه در دور جدید می‌شود، موجب مراجعه بی‌مورد و مکرر برخی خودروها به جایگاه‌ها در طول هفته گذشته شد.

تراکم خودرو مقابل جایگاه‌ها دیروز تا مدت طولانی ادامه یافت و برخی صاحبان خودروها برای استفاده از سهمیه خود و ذخیره آن به جایگاه‌ها مراجعه می‌کردند.

وی افزود: قطع برق و کدگذاری کارت‌های سوخت که به افزایش زمان سوخت‌گیری منجر شده‌است به مشکلات در جایگاه‌ها خواهد افزود.

کمک برای رفع مشکل برق

وی گفت: در چارچوب نظام درجه بندی جایگاه‌ها همه باید به موتور برق مجهز باشند تا در درجه بندی‌رتبه‌های بالا داشته باشند و در‌آمد بیشتری برای جایگاه کسب کنند.

با این وجود با توجه به مشکلات و گرانی موتور برق و هماهنگی‌های فنی لازم برای تجهیز جایگاه‌ها باید انجام شود.

تامین قطعات و لوازم یدکی لازم برای جایگاه‌ها و رفع مشکلات فنی که رخ‌خواهد داد ضرورت ایجاد یک نظام تامین برق اضطراری و هماهنگ برای جایگاه‌های سوخت‌رسانی را ضروری می‌کند.‌

در حال حاضر مذاکراتی شده تا همه جایگاه‌ها به موتور برق مجهز شوند و این امکان به کمک نهاد‌های دولتی نیاز‌دارد تا مشکلی برای صاحبان جایگاه‌ها به‌وجود نیاید.

حاج‌محمدرضا گفت: با توجه به برنامه دولت از امروز همه جایگاه‌ها نیز گازوئیل را با کارت سوخت باید تحویل دهند. وی افزود: هرخودرو با کارت خود و اگر کارت نداشته باشد از کارت‌هایی که دراختیار جایگاه‌ها است استفاده خواهد کرد.

سهمیه بنزین دور سوم

سهمیه بنزین دور سوم همه وسایل نقلیه از ساعت 24 دیشب از طریق کارت‌های سوخت قابل دریافت است.  در این دوره سهمیه خودروهای شخصی در 3 ماهه تابستان امسال 360 لیتر و هرماه 120 لیتر و سهمیه موتور‌سیکلت‌ها 108 لیتر و ماهانه 36 لیتر است .

در دور جدید سهمیه‌بندی بنزین از ابتدای تیرماه، بنزین سوپر بدون یارانه و با قیمت 540 تومان عرضه خواهد شد و خودروهای ساخت داخل با حجم موتور بیش از 2 هزار سی‌سی و خودروهای وارداتی با حجم موتور بیش از 1300 سی‌سی که از سال 82 وارد کشور یا شماره گذاری شده‌اند دیگر سهمیه دریافت نمی‌کنند.

سهمیه‌های موجود درکارت‌های این‌ خودروها حفظ شده و برای آنان کارت سوخت جدید صادر‌می‌شود. در این دوره تاکسی‌های دوگانه‌سوز 200 لیتر، مسافربرهای شخصی 400 لیتر، آژانس‌ها 300 لیتر و خودروهای آموزش رانندگی 300 لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت.

کد خبر 55567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز