پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: با جمع‌آوری تابلوها و امکانات تبلیغاتی خانه‌های مسافر و برخورد با جارچیان از هر گونه فعالیت و پذیرش مسافر و گردشگر در خانه‌های مسافری در این شهر استان اردبیل جلوگیری شد.

خانه مسافر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عادل خلیلی پنجشنبه ۱۷ مهر افزود: بر اساس مصوبات ستاد قرارگاه زیستی خلخال هدایت و اسکان مسافران و گردشگران به خانه‌های مسافری ممنوع است. با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای مدارس، ورود انبوه گردشگران از شب گذشته به این شهرستان آغاز شده، ولی با پذیرش مسافر و میهمان در خانه‌های مسافری خلخال جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال با تقدیراز  همکاری فرمانداری، واحد خدمات شهری شهرداری و فرماندهی انتظامی در همراهی با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اجرای کامل طرح گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت کرونا در این منطقه و تاکید ستاد مقابله با کرونا و همچنین ستاد قرارگاه زیستی تا زمان عادی شدن شرایط جامعه و قطع زنجیره کرونا از هر گونه فعالیت فعالان در مسافرگیری برای خانه‌های مسافر جلوگیری شده و افراد بی‌توجه به این امر به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

خلیلی گفت: از اول تیرماه امسال با آغاز سفرهای تعطیلات تابستانی به خلخال اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری اداره اماکن فرماندهی انتظامی اقدام به شناسایی ۱۵۰ مورد خانه مسافر در شهر و روستاهای این شهرستان کرد. گروه‌های گشت روزانه و شبانه این اداره اقدام به شناسایی ۳۰ نفر از جارچیان متخلف کرده‌اند و علاوه بر تذکر شفاهی به جارچیان کم‌سن و سال که اقدام به هدایت مسافران و گردشگران به خانه‌های مسافر می‌کردند، ۴ مورد اخطار کتبی برای افراد متخلف در این زمینه صادر با انجام این اقدامات از اجاره خانه‌های مسافر جلوگیری شده است.

او افزود: در راستای افزایش برخورد با صاحبان خانه‌های مسافر در تابستان امسال همه خانه‌های مسافر شناسنامه‌دار و یا غیررسمی مورد بازدید گروه‌های مشترک ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال قرار گرفته و علاوه بر آن ۵۰ مورد تذکر کتبی از سوی این اداره برای ۳۲ خانه مسافر در این شهرستان صادر شده است.

خلیلی از ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز رسمی اقامت مسافر در تعطیلات تابستان امسال از سوی این اداره و با همراهی اداره اماکن انتظامی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر، پذیرش مسافر، میهمان و گردشگر در خلخال تنها از طریق هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و اماکن بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت با رعایت تمام موارد بهداشتی پیشگیرانه از کرونا و پروتکل‌های منظورشده صورت گرفته و هیچ یک از متصدیان و صاحبان خانه‌های مسافری دارای شناسنامه و یا فاقد آن حق اجاره واگذاری این اماکن گردشگری را به مسافران ندارند.

شهرستان خلخال دارای ۹ مرکز رسمی اقامتی مسافر از قبیل هتل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر، میهمانسرای جهانگردی و اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت روزانه ۳۸۰ نفر است که همه این مراکز با رعایت اصل پذیرش ۵۰ درصد از ظرفیت اسکان مسافر، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به صورت دقیق رعایت می‌کنند.

کد خبر 555669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha