دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ویدئویی که بر خلاف دستورالعمل‌های ایزوله کردن در محوطه کاخ سفید ضبط کرده است، دچار شدنش به کرونا را «لطفی پنهانی» از سوی خداوند توصیف کرد.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در حالیکه شیوع کرونا باعث مرگ بیش از ۲۱۰۰۰۰ نفر در آمریکا و بیش از یک میلیون نفر در جهان شده است، ترامپ در این ویدئو گفت:‌«‌این بیماری برکتی از سوی خداوند بود. لطفی پنهانی بود که به من اعطا شد.»

ترامپ در این ویدئو همچنین داروی آزمایشی حاوی آنتی‌بادی ساخت شرکت آمریکایی رجنرون را که برای کنترل عفونت کروناویروس به او داده شد، «علاج» این بیماری خواند، در حالیکه در حاضر هیچ علاج شناخته‌شده‌ای برای این ویروس وجود ندارد.

ترامپ گفت: «این حرف‌ را آدم‌هایی می‌زنند که نمی‌دانند چطور درمان را تعریف کنند. از نظر من این دارو علاج‌کننده است.» و افزد می‌خواهد همه افراد بتوانند به درمانی که او دریافت کرد، دست پیدا کنند. تامپ همچنین از روند بیش از حد طولانی تایید درمان‌های آزمایشی در سازمان غذا و داروی آمریکا انتقاد کرد.

ترامپ گفت: «حالم خیلی خوب است. کاملا احساس سلامت می‌کنم.»

دونالد ترامپ با دکتر لئونارد شلیفر،مدیرعامل شرکت رجنرون سازنده داروی تجربی حاوی آنتی‌بادی ارتباط دارد و شلیفر عضو باشگاه گلف ترامپ است. رجنرون بر اساس برنامه دولت آمریکا برای تسریع ساخت دارو و واکسن برای کرونا بودجه‌ای ۴۵۰ میلیون دلاری دریافت کرده است.

اظهارات ترامپ درباره داروی ساخت شرکت رجنرون باعث افزایش ناگهانی قیمت سهام این شرکت شد.

سخنان ترامپ در هنگامی ایراد می‌شود، شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا بر اساس یادداشت داخلی کاخ سفید گزارش کرد شمار افراد درگیر در شیوع کرونا در کاخ سفید به ۳۴ نفر می‌رسد که از جمله شامل دو دستیار ارشد ترامپ هوپ هیکس و استفن میلر می‌شوند.

کد خبر 555593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha