دو فارغ‌التحصیل خلاق دانشگاه هاروارد از تولید گوشی اندرویدی ارزان قیمت قابل بازیافتی به نام تراکیوب ۲ ای خبر داده اند که تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

گوشی موبایل بازیافتی

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از انگجت، شاراد میتال و آنتونی تسیم نمونه اولیه گوشی تراکیوب را سال گذشته به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کرده بودند. تعمیرپذیری بالا و طراحی ماژولار از مزیت‌های بالای این گوشی بود.

مدل جدید این گوشی که تراکیوب ۲ ای نام دارد، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد و سازندگان این گوشی آن را به قیمت تنها ۹۹ دلار به ۲۵۰ نفر اول می‌فروشند.

تلفن همراه؛ جای من سطل زباله نیست!

برای تولید این گوشی از پلاستیک بازیافتی و نیز قاب تجزیه پذیر استفاده شده که متشکل از نشاسته گندم و پلیمر است. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این گوشی جایگزین باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری مدل اولیه شده است.

این گوشی دارای نمایشگر فوق دقیق ۶.۱ اینچی و پردازنده ۸ هسته‌ای و ۱.۸ گیگاهرتزی Helio A۲۵ مدیا تک است. ۴ گیگابایت رم هم برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است.

دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو برای تهیه عکس‌های سلفی از جمله دیگر امکانات این گوشی است. دوربین‌های مدل اولیه این گوشی ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بود.

از جمله دیگر امکانات این گوشی می‌توان به پرت یو اس بی – سی، دو جایگاه نصب سیم کارت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و امکان افزودن حافظه بیشتر اشاره کرد. اسکنر اثرانگشت هم در پشت این گوشی وجود دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۰ است که به اندروید ۱۱ قابل ارتقا است.

کد خبر 555416
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha