رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امسال را آخرین سال فعالیت‌های سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست و از انتقال وظایف و مسئولیت‌های این ستاد به مرکز آینده‌پژوهی از مرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

عیسی کلانتری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از رودخانه گدار نقده در آذربایجان غربی اظهار کرد: دریاچه ارومیه ۴ سال پیش تقریبا خشک شده بود اما اکنون با توجه به اینکه کم‌آب‌ترین فصل سال است، ۴.۳ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه وجود دارد و طبق آخرین بسیمتری انجام‌شده از کف، عمق دریاچه ۳۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. این در حالی است که هنوز آب‌های حاصل از بارش‌های پاییزی به دریاچه ارومیه نرسیده و فقط آب‌ حاصل از صرفه‌جویی در بخش کشاورزی روانه دریاچه شده ‌است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: تمامی کارهای سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه امسال تمام می‌شود ولی باید تا سال ۱۴۰۶ از برنامه‌های احیای دریاچه حمایت شود. مالک اصلی دریاچه ارومیه محیط زیست است و وظایف ستاد احیا از مرداد سال آینده به مرکز آینده‌پژوهی واگذار می‌شود. این مرکز مستقل است و هیات علمی و اجرایی و محیط‌بان برای خود خواهد داشت.

کد خبر 555393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha