معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توسعه فرودگاه آبادان را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه آبادان با ۹۵ درصد پیشرفت و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه به زودی بهره‌برداری می‌شود.

پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، پایانه جدید فرودگاه آبادان، بهسازی و تجهیزسالن قدیم فرودگاه، احداث ساختمان VIP , CIP، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS ایجاد ۲۲ هکتار فضای سبز و احداث برج‌های روشنایی مسیر فرودگاه از اقدامات انجام شده سازمان منطقه آزاد اروند در فرودگاه بین‌المللی آبادان است. اساس کار سازمان منطقه آزاد اروند ساخت پایانه جدید فرودگاه، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه پایانه فعلی بود.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین‌المللی آبادان هزینه شد تا پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل ترمینال جدید، تفکیک شوند. با توجه به نیاز پایانه باری در فرودگاه آبادان، پایانه باری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهای کشور در این فرودگاه احداث شد. با پایان یافتن پروژه پایانه جدید فرودگاه آبادان، در استان خوزستان ۷۰۰ هزار مسافر در سال به ظرفیت فعلی فرودگاه آبادان افزوده می‌شود. مساحت خالص پایانه جدید این فرودگاه هفت هزار و۲۰۰ متر مربع و شامل یک فضای مرکزی و فضاهای اداری و خدماتی است.

کد خبر 555337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha