رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید: آمبولانس‌های زیادی در شهر بیمار کرونایی دارند اما چون در بیمارستان‌ها بخش مراقبت‌های ویژه و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید ندارند، از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا جایی برای پذیرش بیمار پیدا کنند.

کرونا در ایران-آمبولانس

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای سختی که تهران در نیمه‌دوم مهر امسال می‌گذراند، در بیمارستان مسیح دانشوری کمبود کادر درمان به‌دلیل ابتلای گسترده پرستاران و پزشکان این بیمارستان به کرونا، به مسئله جدی تبدیل شده است.

۷‌ماه و نیم مراقبت شبانه‌روزی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کادر درمان را به‌شدت فرسوده کرده است. بسیاری از آنها به‌رغم میل باطنی به‌دلیل شدت بیماری ناگزیر به ترک بیمارستان شده‌اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه وضعیت پایتخت از نظر مراجعه بیماران مبتلا به کووید-۱۹بدتر از وخیم شده است، به همشهری می‌گوید درصورت ادامه وضعیت موجود ممکن است این بیمارستان تمام خدمات خود را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اختصاص دهد.

«بیمارستان مسیح دانشوری ۲۷۰تخت دارد که از این تعداد اکنون ۱۴۰تخت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است. درصورتی که روند مراجعه بیماران به این بیمارستان افزایش یابد امکان دارد بیمارستان مسیح دانشوری خدمات خود را تنها معطوف به بیماران مبتلا به کرونا کند.» به گفته پیام طبرسی، علاوه بر کمبود تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی، مشکلی که اکنون در این بیمارستان وجود دارد نبود پرسنل بهداشتی و درمانی است؛ «بسیاری از نیروهای کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری به کرونا مبتلا و مجبور به ترک بیمارستان برای گذراندن دوره نقاهت و درمان خود شده‌اند. ممکن است به‌دلیل نبود کادر درمان ناچار شویم یکی از بخش‌های بیمارستان را تعطیل کنیم.»

آمبولانس‌ها در شهر سرگردانند

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه حجم بیماران مبتلا به‌قدری زیاد است که حتی با وارد شدن بیمارستان‌های بخش خصوصی به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا، ارائه خدمات درمانی به بیماران با مشکل روبه‌رو شده است، به همشهری می‌گوید: «آمبولانس‌های زیادی در شهر بیمار کرونایی دارند اما، چون در بیمارستان‌ها بخش مراقبت‌های ویژه و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید ندارند از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا جایی برای پذیرش بیمار پیدا کنند.»

او با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه محدودیت‌های ابلاغی از سوی مسئولان می‌گوید: «محدودیت‌های ابلاغ‌شده در تهران به هیچ عنوان کارایی لازم را برای کاهش شیوع بیماری ندارد. متأسفانه همین محدودیت‌ها نیز جدی گرفته نمی‌شود و رسانه‌ها از برگزاری هفته سوم لیگ کشتی خبر می‌دهند که خود نشان‌دهنده بی‌اثر بودن ابلاغیه‌های صادره درخصوص محدودیت‌های تعیین‌شده در تهران است.»  طبرسی به همشهری می‌گوید برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و مهار وضعیت کنونی باید دلسوزانه تصمیم گرفت و قاطعانه پای تصمیم‌ها ایستاد؛ «اعمال محدودیت‌ها تنها برای رفع مسئولیت از کسانی است که باید امروز پای کار باشند. در روزهای آینده باز هم شاهد موج سفرهای مردم تهران به نقاط مختلف کشور خواهیم بود. تا زمانی که جلوی این سفرها گرفته نشود، امیدی به مهار شیوع بیماری نداریم.»

بیمارستان صحرایی جوابگوی نیازها نیست

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سؤال همشهری درباره اینکه آیا پیش‌بینی راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در پایتخت را دارد و این بیمارستان‌ها می‌توانند پاسخگوی نیازهای درمانی باشند یانه، می‌گوید بیمارستان‌های  صحرایی امکانات درمانی خاصی برای کمک به بیماران کووید- ۱۹ ندارند و نمی‌توان روی آنها حساب زیادی باز کرد.

«بیمارستان مسیح دانشوری به‌عنوان بیمارستانی تخصصی اخیرا ۵دستگاه اکسیژن‌ساز بسیار قوی را به بخش عفونی خود اضافه کرده است. با این حال، در تامین اکسیژن برای بیماران بستری‌شده با مشکل روبه‌رو هستیم، چراکه بیماران، نیازمند پمپاژ قوی اکسیژن به ریه هستند و این امکانات را نمی‌توان در بیمارستان‌های صحرایی دایر کرد. شرایط بسیار سخت است و هشدارهای ما ناشنیده ماند.»

ماجرای بیماران در پارکینگ مسیح دانشوری

طبرسی در ادامه با اشاره به انتشار تصاویری از محیط بیمارستان مسیح دانشوری و ادعای اینکه بیماران کرونایی در پارکینگ این بیمارستان بستری شده‌اند، با رد این موضوع به همشهری می‌گوید: «تخت‌های بیمارستان مملو از بیمار است. بیماران کرونایی تازه‌وارد نیز در محوطه‌ای مسقف به انتظار خالی‌شدن یک تخت هستند تا بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند. چون این افراد نیاز به استفاده از اکسیژن دارند، کپسول‌های اکسیژن در اختیار بیماران قرار داده شده است تا وضعیت پایداری داشته باشند. بنابراین کسی را در پارکینگ بستری نمی‌کنیم و تنها افراد در نوبت بستری در این محل استقرار پیدا کرده‌اند.»

کد خبر 555298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha