جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه تهدید هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا به قطع صادرات نفت را نامناسب توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هوگو چاوز که اعلام کرده است در صورتی که اروپایی‌ها مهاجران غیر قانونی را از کشورشان اخراج کنند ، ونزوئلا نیز صادرات نفت خود به اروپا را قطع خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، سولانا در نشست سران بیست و هفت کشور اروپایی در بروکسل در این باره گفت: به اعتقاد من این تهدید هوگو چاوز کاملا نامتناسب است.

تصویب قانون اخراج مهاجران غیرقانونی در پارلمان اتحادیه اروپا خشم و نفرت افکار عمومی در امریکای جنوبی را که طی قرن ها میزبان و پذیرای موج مهاجران اروپایی بوده اند برانگیخت. کشورهای بولیوی ،اکوادور ، ارژانتین و برزیل این اقدام پارلمان اتحادیه اروپا را محکوم کرده اند.

چاوز که رهبری جریان چپگرای ضد لیبرال در امریکای لاتین را بر عهده دارد به این تصمیم واکنش شدیدتری نشان داد و تهدید کرد، درصورتی که اتحادیه اروپا این اقدام خود را عملی کند ما نیز صادرات نفت خود به اروپا را قطع می کنیم و سرمایه گذاری های انها درخاک خود را به کشورهای متبوعشان بر می‌گردانیم.

کد خبر 55524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز