سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و شهردار زاگرب صبح سه‌شنبه ۱۵ مهر ماه به بررسی محورهای همکاری میان شهرداری‌های تهران و زاگرب پرداختند.

ديدار سفير ايران در كرواسي و شهردار زاگرب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی، پرویز اسماعیلی در دیدار «میلان باندیچ» شهردار زاگرب، با اشاره به علاقمندی و نیز وجود اشتراکات فرهنگی بین دو ملت، گفت: دیپلماسی شهری و همکاری نزدیک شهرداری‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت روابط دو ملت و دو کشور ایفا کند.

سفیر ایران در کرواسی، شهرداری‌ها را دولت‌های محلی فعال در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواند و افزود: تدوین برنامه جامع همکاری‌های میان شهرداری تهران و شهرداری زاگرب می‌تواند ضمن تعیین اهداف کمی و کیفی، به مناسبات خوب دو پایتخت شتاب موثرتری دهد.

وی مشارکت فعال اهالی فرهنگ و هنر در جشنواره‌های دو کشور را فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگی دانست و برگزاری «هفته فرهنگی تهران» و «هفته فرهنگی زاگرب» را به صورت متقابل پیشنهاد داد که مورد توافق شهردار زاگرب قرار گرفت.

اسماعیلی همچنین پیام کتبی پیروز حناچی شهردار تهران را به باندیچ تقدیم کرد.

همکاری در زمینه‌های فنی و آموزشی، مدیریت بحران، مدیریت پسماند، زیرساخت‌های شهری و مدیریت ترافیک، حفظ میراث شهری و ... از دیگر مباحث این جلسه بود.

میلان باندیچ نیز با اشاره به بیش از دو دهه همکاری خوب با شهرداری تهران، گفت: تهران از بزرگترین شهرهای آسیایی و دارای تجربه بالا در مدیریت شهری است و ما توسعه همکاری با یکدیگر را بسیار مهم می‌دانیم.

شهردار زاگرب افزود: دو دولت روابط بسیار صمیمانه‌ای دارند و شهرداری‌ها می‌توانند این روابط را در سطوح اجتماعی تعمیق و تقویت کنند.

وی از پیشنهاد تدوین برنامع جامع همکاری میان شهرداری تهران و زاگرب، و همچنین برگزاری متقابل هفته فرهنگی دو پایتخت استقبال کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که زاگرب جزو پایتخت‌های چند فرهنگی، باز و بسیار امن اروپا است.

میلان باندیچ با تشکر از پیام پیروز حناچی شهردار تهران، ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت به تهران سفر کند.

کد خبر 555196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha