مجموعه سه‌جلدی «الینا» نوشته مژگان کلهر توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

الینا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، شخصیت محوری مجموعه‌ «الینا» دختربچه‌ای با همین‌نام است که خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: «اسم من الیناست، اما دوست‌هایم الی صدایم می‌زنند. من عاشق مهمانی رفتن و پیتزا و موبایلم (ولی چون خودم موبایل ندارم همه‌اش آویزان موبایل مامان می‌شوم). در گوشتان بگویم از دو چیز هم خیلی بدم می‌آید: مشق شب و کوکوسبزی!»

مجموعه الینا برای بچه‌هایی نوشته می‌شود که دوست دارند کتاب بخوانند و بلندبلند هم بخندند و یک‌عالمه اطلاعات معرکه عجیب و غریب به دست بیاورند که با آن‌ها، دوست‌هایشان را شگفت‌زده کنند. تصویرگری کتاب‌های این‌مجموعه توسط سارا طبیب‌زاده انجام می‌شود. مخاطبان اصلی کتاب‌های الینا، کودکان گروه سنی ب و ج هستند.

اولین کتاب مجموعه «الینا در عروسی به صرف خارش» است و داستانش از آنجا شروع می‌شود که خانم بهداشت مدرسه الینا به او می‌گوید بین موهایش چند موی سفید دارد. در کتاب اول و دیگر کتاب‌ها، الینا ابتدا دور و بری‌هایش را به بچه‌ها معرفی می‌کند: بابا، مامان، برادرش، خانم آشنا که هیچ‌چیزی از چشمش دور نمی‌ماند و سالینا پُزی‌ترین دختر کلاس و سپس قصه را شروع می‌کند. کتاب اول در ۱۵ فصل نوشته شده است.

«الینا در مسابقه فوتبال؛ قرمز یا آبی؟» هم عنوان دومین کتاب مجموعه پیش‌رو است. کتاب دوم مجموعه الینا هم با ۱۲ فصل نوشته شده است. داستان جلد هم از جایی شروع می‌شود که الینا در خانه نشسته و دارد با نخ و مهره برای خودش گردنبند درست می‌کند. پدرش می‌آید و از او می‌پرسد از تنها ماندن در خانه نمی‌ترسد؟ و وقتی الینا علتش را می‌پرسد، پدر می‌گوید می‌خواهد با دوستانش به تماشای مسابقه فوتبال برود...

سومین کتاب مجموعه الینا «الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ صورتی» نام دارد که مانند جلد دوم ۱۲ فصل دارد و قصه‌اش از جایی شروع می‌شود الینا می‌گوید خانه بغلی خانه‌شان خالی است و از تویش سر و صداهای عجیب و غریب می‌آید. الینا از بچه‌هایی که کتاب را می‌خوانند می‌پرسد اگر جای او بودند، حاضر بودند بی‌خیال این مساله بشوند یا سعی می‌کردند مثل او مچ دزد را بگیرند؟ خب او هم برای همین کار تبدیل به کارآگاه شد و ...

۲ کتاب اول مجموعه با ۸۸ و کتاب سوم با ۸۰ صفحه مصور و همگی با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 555179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha