مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

پژوهشگران آمریکایی برای شناسایی شکارچیان غیرقانونی، نمونه‌های مصنوعی تخم لاک‌پشت دریایی را ابداع کرده‌اند و در آنها ردیاب GPS قرار داده‌اند.

تخم مصنوعي لاك‌پشت

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فیوچریسم، گروهی از زیست‌شناسان "دانشگاه میشیگان"(UMich) برای ردیابی شکارچیان غیرمجاز تخم لاک‌پشت‌های دریایی، نمونه‌هایی شبیه به تخم لاک‌پشت واقعی ساخته‌اند و درون آنها، ردیاب GPS جاسازی کرده‌اند.

 این ابداع موسوم به "InvestEGGator"، شباهت کافی را به تخم لاکپشت‌های دریایی دارد تا بتواند شکارچیان را فریب بدهد. InvestEGGator با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و ردیاب‌هایی را در بر دارد.

پژوهشگران، InvestEGGator را تا حد امکان ساده طراحی کرده‌اند و برنامه‌ریزی آنها را طوری انجام داده‌اند که تا فاصله ۱۳۷ کیلومتر قابل ردیابی باشند.

یک گزارش خبری درباره لاک‌پشت‌های خلیج فارس

"کیم ویلیامز"(Kim Williams)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما واقعا تلاش کردیم تا InvestEGGator را با کیفیت بسازیم زیرا قصد نداریم ساختن آن را دوباره از ابتدا انجام دهیم. به علاوه، ما منبع مالی کافی در اختیار نداریم و به همین دلیل باید کار خود را با هزینه کم انجام دهیم.

این پژوهش، بینش‌های جالبی درباره شکار غیر قانونی تخم لاک‌پشت دریایی ارائه می‌دهد. "هلن فیسی"(Helen Pheasey )، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما از به دست آوردن این نتایج خوشحال هستیم زیرا با کمک آنها توانسته‌ایم شواهدی در مورد شکار غیرقانونی ارائه دهیم.

این پژوهش، در مجله "Current Biology" به چاپ رسید.

کد خبر 555140
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha