نخستین باشگاه روزانه سالمندان ایران در شیراز با هدف برطرف کردن نیازهای روانی و حفظ سلامت جسمانی سالمندان با حمایت بهزیستی استان فارس راه‌اندازی شد.

سالمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پارک سلامت روان در شیراز یکی از مراکزی است که هم برای انسان‌های آسیب‌دیده و هم برای افرادی که ممکن است در معرض آسیب باشند با آموزش مهارت‌های زندگی و نیز تلاش برای رساندن اشخاص به استقلال و خوداتکایی فعالیت می‌کند. یکی از وجوه این پارک راه‌اندازی باشگاه روزانه سالمندان است که نخستین باشگاه سالمندان در کشور نیز محسوب می‌شود.

بهمن حاجات‌نیا، مدیرعامل پارک سلامت روان شیراز با اشاره به خدماتی که در این باشگاه به سالمندان ارائه می‌شود گفت: این نخستین باشگاه روزانه سالمندان کشور است که در شیراز راه‌اندازی شده و در این باشگاه روزانه ۱۲ ساعت خدمات به سالمندان ارائه می‌شود تا آنها بتوانند در محیطی شاد از امکانات رفاهی، هم ورزشی و فرهنگی و روانشناسی بهره‌مند شوند.

محمدصادق کشفی‌نژاد، مدیر کل بهزیستی استان فارس هم گفت: بی‌توجهی به تغییر هرم سنی جمعیت در سال‌های آینده جامعه را دچار مشکلات عدیده می‌کند. افتتاح باشگاه سالمندی برای رفع نیازهای روانی و حفظ سلامت جسمانی سالمندان مهم و حیاتی است و باید در تمام حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری درباره سالمندی اقدام جدی انجام شود. پارک سلامت روان هم زیر نظر و تحت حمایت بهزیستی استان فعالیت می‌کند.

حمید گودرزی، معاون توانبخشی بهزیستی استان فارس آمار سالمندان استان فارس را ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۵ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی و بالغ بر ۶۰۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی ساکن هستند. مراکزی نیز با عنوان بنیاد فرزانگان و کانون‌های جهاندیدگان در بیشتر شهرهای استان فعال است و به ارائه خدمات به سالمندان می‌پردازد.

کد خبر 555097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha