سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

فعالیت اقتصادی و تجاری در مرز بین‌المللی شلمچه روزهای پنجشنبه ۱۷ مهر مصادف با اربعین حسینی و جمعه ۱۸ مهر انجام نمی‌شود.

مرز شلمچه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند سه‌شنبه ۱۵ مهر گفت: با هماهنگی به عمل آمده با طرف عراقی و به منظور پاسداشت اربعین حسینی فعالیت مرز تجاری شلمچه در روزهای ۱۷ و ۱۸مهرماه متوقف خواهد بود.

سیدعلی موسوی افزود: هم‌اکنون فعالیت مرز تجاری شلمچه با ورود کامیون‌های عراقی برای تبادل کالای تجاری در حال انجام است و مشکلی در خصوص صادرات کالا به این کشور وجود ندارد. براساس توافق انجام شده مرزتجاری از روز شنبه ۱۹ مهر دوباره بازگشایی خواهد شد. وی از صادرکنندگان خواست کالای صادراتی خود را به گونه‌ای به مرز برسانند تا در شلمچه معطل نشوند.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ دستگاه کامیون حامل محصولاتی نظیر تره‌بار، مواد غذایی و لبنی از مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر، به عراق صادر می‌شود. این گذرگاه مرزی ظرفیت صادرات روزانه تا یک هزار دستگاه کامیون حامل کالا را نیز دارد. روز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه در تقویم رسمی کشور روز اربعین حسینی است. مرز مسافری شلمچه در پی شیوع ویروس کرونا بر روی زائران اربعین بسته شد. شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر در استان خوزستان و ۲۰ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد. در اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون تردد زائران ایرانی و خارجی در مرز بین‌المللی شلمچه ثبت شد.

کد خبر 555095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha