مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

بیمارستان الزهرا(س) که در بخش‌های مختلف مانند عمومی، زایمان و اورژانس پاسخگو و پوشش‌دهنده‌ نیاز مردم قم بوده است، از حدود ۳ سال پیش تعطیل و همین امر موجب اعتراض و نارضایتی مردم شده است.

بیمارستان الزهرا قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بیمارستان الزهرا یکی از بیمارستان‌های نام‌آشنا در سطح قم است که در خیابان شاه‌ابراهیم قرار دارد و بیش از ۴ دهه است وظیفه‌ خدمت‌رسانی به مردم این منطقه را به عهده گرفته است، این بیمارستان در ۴۰ سال گذشته و در شرایطی افتتاح شد که منطقه‌ نیروگاه از کمترین میزان امکانات برخوردار بود و همین امکانات حداقلی موجود در منطقه هم در زمان افتتاح بیمارستان وجود نداشت.

این بیمارستان توسط واقف مرحوم حاج غلامرضا قدیری و با هدف خدمت‌رسانی به مردم محروم منطقه وقف شد تا پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی در این منطقه باشد و در زمان افتتاح خود نقش بسیار ویژه‌ای در رفع نیازهای ساکنین منطقه داشته است و بیشتر به خاطر بخش زنان و زایمان خود شهرت داشت و عمده‌ی خدمات درمانی آن نیز در این حوزه اختصاص پیدا کرده بود، این مرکز خدمات درمانی مورد استفاده‌ بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بوده که علاوه بر مسائل درمانی، بستری برای ارائه‌ آموزش‌های پزشکی نیز فعالیت داشته است.

این بیمارستان که محل مراجعه مردم بوده و در بخش‌های مختلف مانند عمومی، زایمان، اورژانس پاسخگو و پوشش‌دهنده نیاز مردم ساکن در اطراف خود بوده است، از حدود ۳ سال گذشته تعطیل و همین امر موجب اعتراض و نارضایتی مردم شده است. در همان اولین روزهای تعطیلی، از طریق بنرهای نصب شده در روی در بسته بیمارستان بیان شد که افراد می‌توانند از این پس برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود، به جای بیمارستان الزهرا به بیمارستان شهدا در خیابان کامکار قم مراجعه کنند که از نظر مسافت هر چند نزدیک‌ترین بیمارستان به الزهراست اما همچنان تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد و البته این بیمارستان هم مراجعانی از منطقه خود دارد. حالا باید دید اساسا علت این تعطیلی چند ساله چه بوده است؟

خانم محمدی که از ۱۵ سال گذشته ساکن خیابان شاه ابراهیم است گفت: این بیمارستان در این سال‌ها همواره محل مراجعه ساکنین بوده و هر دو فرزند من در آن به دنیا آمده‌اند اما متاسفانه چند سالی است که کارایی خود را از دست داده است. آقای سلطانی که از ساکنین منطقه و صاحب مغازه‌ای در نزدیکی بیمارستان الزهراست نیز افزود: با وجود بخش اورژانس بیمارستان در نزدکی خود مشکلی برای مشکلات ناگهانی و مراجعات خود نداشتیم ، اما حدود ۳ سال پیش بود که درهای بیمارستان بسته شد و صرفا از طریق نوشته‌هایی که برای مدت کوتاهی روی دیوار بیمارستان نصب شد، گفته شد مردم باید به بیمارستان شهدا مراجعه کنند.

وعده بازگشایی دوباره، از حرف تا عمل

با توجه به نقش ویژه بیمارستان الزهرا برای شهر قم و به ویژه ساکنین منطقه‌ نیروگاه در رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم، نیاز ویژه‌تری به ارائه دلیل تعطیلی این بیمارستان به مردم منطقه احساس می‌شود، متاسفانه وضعیت بیمارستان و روند افتتاح دوباره‌ آن چندان برای ساکنین منطقه تفهیم نشده است و با وجود وعده مسئولین در سال‌های گذشته مبنی بر تجهیز و بازگشایی سریعتر بیمارستان، همچنان از فعالیت دوباره بیمارستان و زمان بازگشایی آن اطلاع دقیقی در دست نیست و وعده‌ها به مرحله عملی شدن، نرسیده‌اند.

این تعطیلی به حدی برای مردم این منطقه رقت‌بار شده است که صدای فرزندان واقف را هم درآورده است. بخش اعظم مراکز درمانی باسابقه قم و شهرهای دیگر کشور ثمره سنت متعالی وقف است ولی امروز این بیمارستان مهم شهر قم که از موقوفات پرفایده و پرنعمت بوده خاک می خورد.

کد خبر 555090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha