سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: ایران طرحی را در ارتباط با حل این بحران آماده کرده است و انشاءالله با مشورت با دو طرف درگیر و همچنین دولت‌های منطقه و  همسایگان این موضوع را پیگیری می‌کند.

خطیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری این هفته با خبرنگاران  با اشاره سفر روز گذشته  ظریف به کویت گفت : آقای ظریف به نمایندگی از آقای رئیس  جمهور سفر نیم روزه‌ای به کویت داشتند و پیام تسلیت ایران را به خاطر فوت امیر کویت ابلاغ کردند و آرزوی موفقیت برای امیر جدید کویت داشتند، آقای ظریف در این سفر  ملاقاتی هم با وزیر خارجه کویت داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه ایران با حساسیت، با دقت و از نزدیک تحولات منطقه قره‌باغ را دنبال می‌کند و در تماس مداوم با همه طرف‌ها است، افزود: ایران طرحی را در ارتباط با حل این بحران آماده کرده است و انشاءالله با مشورت با دو طرف درگیر و همچنین دولت‌های منطقه و  همسایگان این موضوع را پیگیری می‌کند.

خطیب‌زاده در این نشست یادآور شد: امسال برخلاف سال‌های گذشته به خاطر شرایط ویژه و بیماری کرونا راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود ولی دل عاشقان اهل بیت امسال هم راهی کربلا است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه پرواز برای سفرهای توریستی بین ایران و ترکیه با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام نمی‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم جریان سفرهای عادی و توریستی را بین دو کشور باز کنیم.

وی همچنین در مورد رایزنی‌های ایران  و کره جنوبی جهت بازپرداخت پول های بلوکه شده ایران در این کشور خاطرنشان کرد: رایزنی‌ها با کره در جریان است ولی با سرعتی که ما تمایل داریم جلو نمی‌رود و دارای کندی است به خصوص در مورد خرید دارو و برخی اقلامی که دو کشور توافق کرده‌اند.

کد خبر 554808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha