مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

محققان دانشگاه اراک با ارائه روش نوین درمان سندروم پلی‌کیستیک تخمدان گامی موثر در درمان ناباروری برداشتند.

ناباروری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم تحقیقاتی گروه زیست شناسی دانشگاه اراک موفق به اثبات تاثیر داروی جدید درمان بیماری سندروم پلی کیستیک تخمدان شدند و با این کار گامی موثر در درمان ناباروری برداشتند. در این تحقیق برای اولین بار، داروی سیتافورمین برای درمان بیماران مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که تحت درمان با روش‌های درمان ناباروری قرار گرفته‌اند، استفاده شد.

داروی سیتافورمین که ترکیبی از دو داروی سیتاگلپتین و متفورمین است برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی مرک برای بیماران دیابتی ارائه شد. این پژوهش به مدت یکسال بر روی ۸۰ زن مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک در گستره سنی ۲۵ تا ۳۵ سال انجام شد ونمونه‌های خونی، مایع فولیکولی، تخمک، سلول‌های کومولوسی و جنین این بیماران پس از درمان با داروی سیتافورمین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نتایج حاصله از این تحقیق نشان داد که داروی سیتافورمین ضمن اینکه عوارض کمتری نسبت به متفورمین (دارویی که در حال حاضر برای درمان سنرم تخمدان پلی کیستیک تجویز می‌شود) دارد، سبب بهبود فاکتورهای هورمونی، بلوغ تخمک‌ها، کیفیت جنین‌های حاصله، میزان بارداری و نیز افزایش بیان دو ژن GDF-۹ و BMP-۱۵ مرتبط با کیفیت تخمک هم می‌شود.

کد خبر 554781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha