دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس اعلام کرد در راستای حفظ حقوق مردم و پیشگیری از خطرهای جانی و مالی برای شهروندان، دستور تخریب رواق پیاده‌رو بازار ساحلی این شهر صادر شده است.

رواق بازار ساحلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: پس از بازدید بازار ساحلی این شهر و مشاهده میزان زیاد فرسودگی در بخش سایه‌بان و رواق بازار ساحلی، احتمال تحمیل زودهنگام خسارت‌های جانی و مالی به شهروندان از سوی کارشناسان و مسئولان مربوطه مطرح شد. با توجه به بازدید انجام‌شده به همراه شهردار بندرعباس و نماینده فرماندار و پس از گرفتن نظرات کارشناسی، دستور تخریب رواق پیاده‌رو بازار ساحلی بندرعباس، استان هرمزگان صادرشده است. بر اساس این دستور، تخریب به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و به‌گونه‌ای که فعالیت کسبه نیز دچار تعطیلی طولانی‌مدت نشود، انجام خواهد شد. ۴۸ ساعت مهلت برای جمع‌آوری تأسیسات در محدوده تخریب تعیین‌شده است.

آذرماه سال گذشته برای اولین بار بحث تخریب رواق بازار ساحلی مطرح شد. در آن مقطع هزینه این تخریب و بازسازی از سوی شهرداری بندرعباس ۶۲ میلیارد ریال اعلام شد. پاییز پارسال حدود ۷۰ مغازه‌دار بازار ساحلی ضمن اعتراض به این طرح اعلام کردند، تمام رواق نیاز به تخریب ندارد و تنها چند نقطه آن نیازمند مقاوم‌سازی است.

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس نیز در پاسخ به اعتراض مغازه‌داران گفت: دنبال این نیستیم که در اوضاع اقتصادی فعلی مشکل جدیدی برای بازاریان درست کنیم و نمی‌گوییم هر چه ما می‌گوییم همان باشد. هدف شهرداری این است که بازاریان فضایی بهتر برای کار داشته باشند. واقعیت بازار را شما بهتر از من می‌دانید و ما نیز به نظر کارشناسان خود اکتفا نکرده و از یک شرکت معتبر کشور برای مشاوره بهره گرفتیم. درست است که تمام قسمت‌های بازار نیاز به تخریب ندارد اما با این روند ظرف چند سال آینده بخش‌های سالم نیز به سرنوشت قسمت‌های فرسوده فعلی دچار می‌شود و بهتر است کار سرهم‌بندی نشود.

به گفته شهردار بندرعباس ازنظر مالی نیز این طرح برای شهرداری سنگین است اما چندین دستگاه و نهاد نامه‌نگاری کرده و خواستار ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی بازار توسط شهرداری شده‌اند. همان‌طور که اکنون در بهترین شرایط آب و هوایی برای کسب‌وکار قرار داریم، برای اجرای طرح‌های عمرانی نیز این بهترین فصل است و در روزها و ماه‌های گرم پیمانکاران حاضر به انجام کار نیستند و بازدهی مناسب هم نخواهند داشت. باوجوداین شرایط حاضریم خسارت پیمانکاری که برنده‌شده را هم پرداخت کنیم تا نظر بازاریان اجرا شود.

در مقطع یادشده صورت‌جلسه و توافقنامه‌ای بین شهرداری و بازاریان امضا شد. با توجه به توافق سال گذشته، تصمیم اخیر برای تخریب تمام رواق بازار ساحلی، موجب نارضایتی بازاریان شده و تعدادی از آنان این تصمیم دادستان را ناشی از گزارش غیردقیق شهرداری به مسئولان قضایی می‌دانند.

کد خبر 554736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha