مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

بخشدار مرکزی آستارا گفت: ۲ گردشگر اهل استان اردبیل بر اثر سقوط به دره در ارتفاعات روستای گیلده شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان فوت شدند.

فوت ۲ برادر گردشگر در آستارا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، توکل مافی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: صبح شنبه سه گردشگر اردبیلی در ارتفاعات گیلده آستارا برای کوهپیمایی حضور یافتند که متأسفانه دو نفر از آنها به دلیل سقوط به دره جان دادند. نیروهای هلال احمر شهرستان مرزی بندر آستارا اجساد گردشگران را از دره بیرون آوردند و به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کردند. دو شخص جانباخته برادر و ۶۵ و ۵۱ ساله بودند.

بخشدار مرکزی آستارا با اشاره به همکاری بسیار خوب هلال احمر در بیرون آوردن اجساد این گردشگران گفت: از گردشگران و شهروندان درخواست می‌شود در حوادث مختلف با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس بگیرند و از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شوند. با توجه به تاریکی زودهنگام هوا، کوهنوردان زمان‌بندی مناسب برای به پایان رساندن برنامه صعود و فرود را قبل از تاریکی هوا داشته باشند.

مافی به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب‌نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کیف کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه را برای کوهنوردان ضروری دانست.

کد خبر 554564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha