چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه عده‌ای اصرار دارند تا دولت را به عرصه‌های بحران‌زا بکشانند، گفت: می‌خواهند توان دولت را در بازی‌های مقطعی هدر دهند ولی دولت بی‌توجه به این بازی‌ها، به حوزه‌های مختلف، نگاه راهبردی دارد.

رئیس‌ قوه مجریه با اشاره به اینکه دولت در موضوع پیگیری عدالت تنهاست، افزود: به فضل الهی و ایستادگی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری از همه مشکلات عبور می‌کنیم؛ گرچه امسال سخت‌ترین سال هجوم به دولت خواهد بود و دشمن به‌طور همه جانبه فشار خواهد آورد تا از مردمی که به این دولت رأی داده‌اند، انتقام بگیرد.

احمدی‌نژاد دوشنبه شب از ساعت ۲۱ تا یک‌بامداد در نهاد ریاست‌جمهوری پذیرای جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق بود و در فضایی دوستانه و صمیمی پس از شنیدن سؤالات و دیدگاه‌های شماری از آنان در سخنانی که دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری دیروز خبر آن را منتشر کرد، از مواضع اصولی و آرمانی دانشجویان ابراز خرسندی کرد و آنان را به ادامه این مسیر سخت فرا خواند.

وی تصریح کرد: در ۳ سال اخیر همه تلاش خود را صرف کرده‌ام تا آرمان‌خواهی را در تمامی بخش‌ها در بالاترین سطح نگه دارم.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه دانشجویان روحیه آرمانی را در حد بالا و با صدای بلند مطالبه می‌کنند، تاکید کرد: هیچ‌ مانع، فشار و نوسانی نباید ما را از آرمان‌های بلند انقلاب ذره‌ای پایین بیاورد و البته به خاطر آرمانخواهی و اصولگرایی هزینه داده‌ایم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه همه هیاهوها و جنجال‌ها علیه دولت در داخل و خارج کشور به خاطر ایستادن بر بالاترین نقطه آرمانخواهی است، افزود: سنگین‌ترین ایراد را به دولت در بخش اقتصادی وارد می‌کنند و این در حالی است که در دوره‌هایی وضعیت اقتصادی بسیار نابسامان بوده است، اما چندان حمله و انتقادی از آنها نمی‌شد. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آیا فکر می‌کنید این همه هجمه‌ سنگین علیه دولت واقعاً به خاطر برخی مشکلات اقتصادی است یا به‌دلیل این است که دولت به هیچ‌ عنوان حاضر نیست از پیگیری آرمان‌ها صرف‌نظر کند، مطمئن باشید اگر حاضر می‌شدیم ذره‌ای از آرمان‌ها کوتاه بیاییم به شدت مورد تعریف و تمجید قرار می‌گرفتیم.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: با وجود همه فشارها سرسوزنی از مبانی و آرمانی که مطرح کرده‌ایم، کوتاه نیامده‌ایم، باید به این اصل توجه داشت که هر کس در مسیر حق ایستاد، باید فشارها را به جان بخرد و این‌طور نیست که خیال شود می‌توان روی اصول ماند ولی هزینه‌ای نپرداخت.

انتقاد از رسانه‌ها

وی با اشاره به کسانی که در رسانه‌های خود مدام از مشکلات اقتصادی می‌نالند، افزود: بدانید ادعا و مشکل آنها مشکل اقتصادی نیست؛ برای اینکه در دوران دولت‌های پیشین از تصمیمات اشتباه و غلط اقتصادی دفاع می‌کردند.

رئیس قوه مجریه در ادامه تصریح کرد: تاکنون در یک مقاله، تئوری‌های واقعی دولت نهم مورد نقد علمی واقع نشده است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی انتقادها و هجمه‌ها به دولت خاطرنشان کرد: در مقطعی چنین ادعا کردند که دولت اهل مشورت با کارشناسان نیست!؟

این در حالی است که مقدار زمانی که این دولت تنها برای شرکت در جلسات و کمیسیون‌های مجلس گذاشته است چند برابر گذشته و تذکرات و سؤالات مجلس از این دولت دوبرابر ۱۶ سال قبل بوده است.

عده‌ای که مدعی هستند تصمیمات دولت کارشناسی نیست یک بازی تبلیغاتی به راه انداخته‌اند تا افرادی را از درون دولت به تمرد وادار کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در بودجه ۸۷ توسط مجلس هفتم ۱۱ هزار میلیارد تومان به سهم بودجه جاری و مصرفی اضافه شده است، گفت: جالب اینکه کسانی این مبلغ را به سهم بودجه جاری افزودند که مدام در سخنان و مصاحبه‌های خود نقدینگی را باعث افزایش تورم عنوان می‌کنند.

کاهش‌ هزینه‌های جاری

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت هزینه‌های جاری را به شدت محدود و فشرده کرده است، اظهار داشت: تاکنون چنین معمول بوده است که دولت‌ها بودجه عمرانی را کم می‌کردند و بودجه جاری را بالا می‌بردند اما امروز در دولت نهم برعکس این عمل می‌شود.

احمدی‌نژاد در عین حال اعلام کرد: به فضل الهی دولت بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم روی اصول و آرمان‌ها محکم ایستاده‌اند و این ذائقه مردم نیست که عوض شده است، افزود: تئوری دولت بر پایه «عدالت و الگوی اسلامی - ایرانی» است و همه بخش‌های آن روشن است.

کد خبر 55449

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز