تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که ممکن است بدون آنکه بدانید کسی را کشته باشید؟ نوعی قتل غیرعمد، بی‌صدا و بی‌علامت. آنگونه که نه شما از آنچه مرتکب شده اید، خبردار شده باشید و نه حتی آن کس که قربانی اقدام شماست، بداند که به قول امروزی‌ها از کجا خورده است؟

کرونا تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داستان انتقال ویروس دقیقا چنین داستانی است. یک مصداق واقعی از اتفاقی که ناخودآگاه رقم می‌خورد. فردی حامل ویروس است و نمی داند بی‌توجهی‌اش به مسائل بهداشتی چه عواقب وحشتناکی ممکن است برای دیگران داشته باشد. اسلحه سرد نامرئی اش را با خود حمل می کند و آن را به کوچه و بازار می برد و با هر سرفه و عطسه و تماسی میلیون ها گلوله را که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند، به سمت دیگرانی که ممکن است حتی عزیزترین کسان او در زندگی باشند، شلیک می کند.

مسئله وقتی دردناک‌تر می شود که خود در مواجهه با این ویروس زنده بماند و دیگرانی را که نمی داند چه کسانی هستند و شاید از او ضعیف تر و حساس‌ترند، به کشتن بدهد.

داستان کرونا هم همین است. ویروسی به شدت ناشناخته و هزار چهره که هر روز چهره ای متفاوت از خود نشان می دهد، همگان را از بزرگ و کوچک، از دم تیغ نامرئی اش می گذراند و بی توجهی انسان ها او را بر اسب مراد سوار کرده و چنان می تازد که گویی سر باز ایستادن ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش معتقد است که نزدن ماسک توسط برخی از افراد در جامعه همچون حمله با یک سلاح سرد و بسیار خطرناک است. دکتر کوروش دالوندی افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری های ویروسی دیگر از جمله سرماخوردگی های متنوع و آنفلوآنزا، در وضعیت خطرناکی به سر می‌بریم. بنابراین هیچ یک از مردم نباید بدون ماسک از منزل خارج شوند. کسی که از ماسک استفاده نمی‌کند، هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازد.

دالوندی تاکید کرد: استفاده نکردن از ماسک همچون حمل یک سلاح سرد و خطرناک و کشنده است. چرا که یک فرد ناقل و بی علامت بدون استفاده از ماسک به راحتی بیماری را به دیگران انتقال می دهد و حتی جان آنها را نیز به خطر انداخته و بعضا موجب مرگ آنان نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیش از ۹۹ درصد مردم جامعه از ماسک استفاده نکنند، زنجیره انتقال کووید ۱۹ قطع نمی‌شود.

دکتر دالوندی افزود: یکی دیگر از نگرانی های ما برگزاری مهمانی ها، مسافرت ها و روابط اجتماعی است که در تعطیلات برگزار می‌شود. بنابراین خواهشمندیم با توجه به پیک سوم این بیماری و وضعیت خطرناک و بحرانی که در کل دنیا و کشور حکم‌فرما شده، مردم به منظور حفظ سلامتی خود از برگزاری مهمانی‌ها، اجتماعات و مسافرت ها اجتناب کنند.

کد خبر 554470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha