بارندگی‌های اخیر در مناطق کوهستانی سردشت دزفول در استان خوزستان منجر به گل‌آلود شدن آب آشامیدنی اهالی منطقه شده است.

آب غیرآشامیدنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بارندگی روزهای اخیر در مناطق کوهستانی سردشت باعث گل‌آلود شدن آب رودخانه شده و مشکلاتی برای اهالی منطقه ایجاد کرده است. آب آشامیدنی شهر سردشت دزفول و ۶ روستای آن با حدود هشت هزار نفر جمعیت با هر بارندگی دچار مشکل می‌شود و لازم است برای رفع اساسی این مشکل چاره‌اندیشی شود.

یکی از اهالی سردشت دزفول که خواست نامی از وی برده نشود در این باره گفت: از صبح که همراه با پدر و مادرم از آب سردشت مصرف کرده‌ایم دچار ناراحتی و شکم درد شده‌ایم زیرا این آب ناسالم است و درصورت تداوم این وضعیت همه را بیمار می‌کند.

حسن فرخوند، رئیس شورای اسلامی شهر سردشت دزفول نیز گفت: شهروندان سردشت از قطعی آب در منطقه  گله‌مند بوده و خواستار توجه جدی مسئولان هستند. آب آشامیدنی اهالی سردشت از رودخانه فصلی تامین می‌شود لذا شهروندان باید با رصد اخبار هواشناسی در فصل بارندگی برای آبگیری آمادگی داشته باشند. نبود آب آشامیدنی در روستاهای سردشت مشکلات زیادی برای اهالی ایجاد کرده است به طوری که آبرسانی به این روستاها با تانکر انجام می‌شود. این نوع آبرسانی به روستاها با هجوم اهالی برای پرکردن دبه‌های آب همراه است و در شرایط کرونایی می‌تواند تهدیدی برای شیوع این ویروس باشد. آب رودخانه در حال حاضر زردرنگ و بدبو است و برای آشامیدن مناسب نیست. هر ساله با بارندگی این مشکل پیش می‌آید ولی هنوز اقدام جدی در این خصوص انجام نشده است.

مدیر آب و فاضلاب دزفول نیز در این خصوص اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز و بارش‌های اولیه به دلیل سیلابی شدن مسیر رودخانه‌ها و همراه شدن گل و لای مسیر حرکت آب موجب کدورت آن می‌شود که برای  رفع این مشکل، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت. بارش چندین ساعته باران در ارتفاعات سالند و حرکت گل و لای و رسوب توسط آب سیلاب در روزهای اخیر باعث افزایش کدورت آب شد که این موضوع مشکلات را دوچندان کرد.

مصطفی اسماعیل‌سالم با اشاره به اعزام اکیپ‌های عملیاتی و فنی آبفا دزفول به منطقه گفت: این اکیپ‌ها عملیات لایروبی آبگیر بالا، فیلترهای یک و ۲ و همچنین حوضچه‌های پیش ته‌نشین و شستشوی مخازن بتنی یکهزار و ۲۰۰ و ۲هزار متری را انجام دادند که پس از انجام این اقدامات کدورت آب کاهش و آبگیری مجدد انجام شد. این عملیات بیش از ۴۰ ساعت به طول انجامید، در این مدت برای خدمت‌رسانی به شهروندان به صورت ساعتی از مخازن ذخیره آبرسانی به شهر و روستا استفاده شد ضمن اینکه در همان ساعات اولیه به وسیله تانکر، آبرسانی به روستاها انجام شد.

بخش سردشت از بخش‌های محروم و کوهستانی دزفول در استان خوزستان است.

کد خبر 554468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha