شب‌های مستند طهران با اکران چندین فیلم و مستند با محوریت شهر و تاریخ تهران از ۱۳ تا ۱۸ مهر ماه به مناسبت هفته تهران در کافه تاریخ آنلاین برگزار می‌شود.

شب‌های مستند طهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، این فیلم‌ها از ۱۳ تا ۱۸ مهر ماه در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در رویداد شب‌های مستند طهران در کافه تاریخ آنلاین به نمایش درمی‌آیند. انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند و شهرداری منطقه ۶ تهران در این رویداد همکاری دارند. البته روز پنج‌شنبه هفدهم مهر ماه به دلیل مصادف شدن با اربعین حسینی، فیلم نمایش داده نمی‌شود.

یکی از فیلم‌هایی که در این رویداد نمایش داده می‌شود مستند «زمستان است» با موضوع روایت بخشی از تاریخچه محله‌های شهر تهران به تهیه‌کنندگی دکتر پیروز حناچی و کارگردانی مهرداد زاهدیان است. این فیلم در زمانی ساخته شده که پیروز حناچی شهردار تهران نبوده است.

حناچی شهردار تهران و تهیه‌کننده این مستند درباره جرقه ساخت این مستند می‌گوید: سال‌ها پیش در وزارت مسکن و شهرداری فعالیت می‌کردم و به تحقیقی از میدان توپخانه مواجه شدم و بعد از مطالعه آن متوجه شدم که پتانسیل تبدیل به کتاب شدن دارد. در سال ۸۷ با فیلم «میدان بی‌حصار» به کارگردانی مهرداد زاهدیان آشنا شدم که بسیار جالب بود و به این نتیجه رسیدم تا برای فضای شهری مستندی تهیه کنیم. در تهیه این فیلم خیلی‌ها در شهرداری ما را همراهی کردند و البته از تصاویری نیز استفاده شد که اصلا در ایران وجود نداشت. این فیلم بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن یکی از پلاک‌های لاله‌زار است و می‌توان از پلاک‌های بیشتری در این زمینه مستند تولید کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به خانه معین‌التجار اشاره کرد که می‌توان مستند خوبی از آن ساخت.

با توجه به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به علت ظرفیت محدود، دست‌اندرکاران رویداد شب‌های مستند طهران از شهروندان علاقمند خواسته‌اند تا برای شرکت در هر روز این رویداد، یک روز قبل طی تماس با کافه تاریخ آنلاین نسبت به رزرو اقدام کنند و یک ساعت قبل از سانس انتخابی در محل حضور داشته باشند.    

کد خبر 554171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha