دکتر مهدی شاهدی اصل، استاد دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده‌های منتشرشده از پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، دکتر مهدی شاهدی اصل دانشیار رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت. وی از پژوهشگران برجسته دانشگاه است که در تالیف ۵۰ درصد مقالات پراستناد دانشگاه و بیش از ۹۱ درصد مقالات داغ دانشگاه بیشترین سهم مشارکت را داشته است.

انتخاب یک درصد برتر دانشمندان برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی انجام می‌شود و داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است. همچنین شاخص‌های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و تخصص‌گرایی در ۱۰ سال اخیر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار، مدنظر قرار گرفته است.

در حال حاضر سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارند که مرجعیت علمی مبنای گزینش آنها در پایگاه طلایه‌داران علم است.

کد خبر 553980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha