آث میلان بعد از یک ماراتن پنالتی عجیب و غریب موفق شد جواز حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را بدست بیاورد. ماراتنی که در آن شاهد شلیک ۲۴ پنالتی بودیم.

میلان

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، صعود آث میلان به مرحله گروهی لیگ اروپا با پیروزی بر ریو آوه بدون شک یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های این فصل رقابتهای فوتبال اروپا است. میلان نه تنها در وقت‌های تلف شده بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد تا کار را به ضربات پنالتی انتهای بازی بکشاند بلکه در پایان بازی شاهد شلیک ۲۴ پنالتی توسط هر دو تیم بود. به این ترتیب حتی دروازه بان های دو تیم مجبور شدند پشت توپ بایستند و پنالتی بزنند.

میلان در پایان ۹۰ دقیقه با ریو آوه ۱-۱ مساوی بود تا کار به وقت‌های اضافه بکشد. ریو آوه در دقیقه ۹۱ یعنی بلافاصله بعد از شروع وقت‌های اضافه گلزنی کرد و تا آخرین ثانیه‌ها هم از میلان پیش بود. اما در آخرین ثانیه‌های زمان تلف شده در وقت‌های اضافه بورکوویچ در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور حکم به پنالتی بدهد و چالهان اوغولو در آخرین ضربه بازی کار را ۲-۲ کند.

به این ترتیب دو تیم وارد ماراتن پنالتی‌ها شدند. وقتی قرار بود هر دو تیم اولین پنالتی خود را بزنند کمتر کسی گمان می‌کرد ضربات پنالتی‌های این بازی به یکی از عجیب‌ترین ضیافت‌های پنالتی در سالهای اخیر فوتبال اروپا تبدیل می‌شود.

در دور اول ضربات پنالتی هر دو تیم هر ۵ پنالتی خود را گل کردند. دو ضربه بعدی هر دو تیم هم وارد دروازه ها شد تا بعد از زدن ۷ پنالتی از سوی هر دو تیم، نتیجه کار در ضربات پنالتی ۷-۷ باشد. اما هر دو تیم هشتمین پنالتی خود را از دست دادند و نهمین پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند.

به این ترتیب درحالیکه در ضیافت پنالتی های انتهای بازی تا این لحظه ۱۸ پنالتی رد و بدل شده بود نتیجه دو تیم در ضربات پنالتی ۸-۸ بود.

از این لحظه به بعد شرایط در زدن پنالتی‌ها باز هم تغییر کرد. هر دو تیم پنالتی‌های دهم و یازدهم خود را از دست دادند. پنالتی‌های یازدهم در حالی شلیک شد که دو تیم چاره‌ای نداشتند جز اینکه دروازه بانهای خود را برای شلیک پنالتی بفرستند. جالب اینجا است که هم دوناروما سنگربان میلان و هم پاول کیشک سنگربان ریو آوه پنالتی‌های خود را از دست دادند.

به این ترتیب درحالیکه ۲۲ پنالتی شلیک شده بود دو تیم در ضربات پنالتی ۸-۸ مساوی بودند. برای زدن دوازدهمین پنالتی میلان سیمون کیائر پشت توپ ایستاد و دروازه تیم پرتغالی را باز کرد. حالا همه نگاه‌ها به آدرالن سانتوس بازیکن ریو آوه دوخته شده بود. اما این دوناروما بود که پنالتی از دست رفته لحظاتی قبل خود را جبران کرد و با دفع توپ او به ماراتون عجیب پنالتی‌ها پایان داد و میلان را راهی مرحله گروهی رقابتها کرد.

استفانو پیولی سرمربی میلان در پایان بازی به درستی از آن به عنوان "شبی جادویی" یاد کرد و گفت اگر او و شاگردانش نمی توانستند از این مرحله عبور کنند شرایط تحقیرآمیزی برای میلان بوجود می آمد که به هیچ وجه برای بازیکنان میلان قابل تحمل نبود. برای همین بود که میلانی ها تا آخرین لحظه با چنگ و دندان برای پیروزی بر حریف پرتغالی تلاش کردند و پا پس نکشیدند.

کد خبر 553911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha