مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: امسال پرونده ۷۸ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و میراث ناملموس استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل شد.

بقعه شيخ كلخوران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فلاحی اظهار کرد: این آثار شامل ۳۴  اثر منقول، ۱۳ اثر غیرمنقول، ۱۶ اثر طبیعی و ۱۵ اثر میراث ناملموس و نیز تکمیل۱۰ مورد پرونده تعیین حریم آثار تاریخی استان می‌باشد.

وی بیان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت مهم و اساسی این اداره‌ کل در استان اردبیل حفاظت و مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی بوده که در این راستا در نیمه نخست امسال ۳۲ پروژه مرمتی اجرا شده است.

او با اشاره به دیگر اقدامات در حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد: مرمت ۶۳ قلم اشیای تاریخی در استان و انجام یک مورد کاوش اضطراری در احمدبیگلو گرمی نیز در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است.

فلاحی در مورد اقدامات در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت:  تکمیل پرونده ثبتی ۲۰ مورد اثر ظروف آبی و سفید دوره صفوی، راه‌اندازی بخش کتیبه سنگی و سفال در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و راه‌اندازی بخش سکه و اسناد در این مجموعه جهانی امسال انجام شده است.

او از معرفی موزه‌های استان در فضای مجازی در راستای معرفی تاریخ و تمدن منطقه در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات در حوزه میراث فرهنگی در نیمه نخست امسال مطالعه بافت اردبیل و مطالعه بافت روستای کزج بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به انجام دو هزار و ۳۰۰ مورد بازدید و اعلام پاسخ استعلام شهرداری، محوطه‌های  سایر ارگان‌ها، سرمایه‌گذاری و بافت تاریخی اردبیل افزود: فعالیت‌های این حوزه در سطح استان تداوم خواهد داشت که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

کد خبر 553891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha