مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: کوچ پاییزه عشایر این استان به مناطق گرمسیری فارس و یا برخی از شهرهای استان‌های همجوار مانند خوزستان و بوشهر از پانزدهم مهرماه ۹۹ آغاز می‌شود.

کوچ عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله بهرامی افزود: عشایر دومین کوچ خود را در شرایط کرونایی آغاز می‌کنند و کوچ پاییزه آنها از شهرهای شمالی استان فارس به سمت شهرهای جنوبی شامل فسا، داراب، زرین دشت، جهرم، لارستان، مُهر، قیروکارزین و کازرون و یا به شماری از شهرهای جنوبی همجوار فارس در استان‌هایی مانند خوزستان و بوشهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای کوچ پاییزه عشایر فارس صورت گرفته است که از جمله آنها آبرسانی در حین کوچ، ارائه خدمات دامپزشکی، همچنین تهیه مایحتاج خوراکی عشایر از طریق تعاونی‌های عشایری و ارائه خدمات پزشکی به آنان است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، کانکس‌های بهداشتی و اکیپ‌های بهداشتی مستقر در مناطق عشایری همچنان غربالگری عشایر را در حین کوچ به طور مستمر انجام می‌دهند.

بهرامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی و برای پیشگیری از بیماری کرونا بهتر است عشایر کوچ پاییزه را به صورت مکانیزه و با خودرو با رعایت تقویم کوچ از پانزدهم آبان ماه انجام دهند، اظهار داشت: کوچ پاییزه با توجه به دستورالعمل‌های منابع طبیعی انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی که در این برهه از سال کمک شایانی به عشایر می‌کنند، بیان کرد: عشایر نیز باید با پلاک کوبی و هویت‌گذاری دام قبل از زمان کوچ با این اداره کل و همچنین نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا کوچ پاییزه آنها بدون خطر و حادثه‌ای انجام شود.

کد خبر 553828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha