سی و هشتمین مرحله از طرح برخورد با سارقان و زورگیران پایتخت، موسوم به رعد، به دستگیری 937متهم منجر شد. یکی از دستگیرشدگان عضو باندی است که زنان و دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو و قمه وسایل‌شان را سرقت و به بعضی از آنها تعرض می‌کردند.

طرح رعد پلیس - متهم

به گزارش همشهری‌آنلاین، صبح دیروز محوطه صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شاهد به نمایش گذاشتن دستاوردهای سی‌وهشتمین مرحله از طرح رعد بود. طرحی که از چندی قبل با هدف مقابله با سارقان، مالخران، زورگیران و اوباش پایتخت برگزار می‌شود. در حاشیه این طرح سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نتایج این طرح گفت: در این مرحله از طرح رعد که با مشارکت تمامی رده‌ها و یگان‌ها در پلیس پیشگیری تهران بزرگ انجام شد 318حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد و در مجموع 937سارق، مالخر و قاچاقچی، اوباش و... دستگیر شدند. وی با بیان اینکه در مجموع 36باند در اجرای این طرح منهدم شد گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر 33میلیارد تومان ارزیابی شده است و تاکنون سارقان به بیش از 3هزار سرقت اعتراف کرده‌اند و در مجموع 140دستگاه خودرو و 113موتور سیکلت مسروقه از سارقان کشف و ضبط شده است.
وی درباره مهم‌ترین پرونده‌های این طرح گفت: در این‌باره می‌توان به انهدام باند سارقان موبایل با بیش از 200فقره سرقت، باند سارقان دوچرخه با بیش از 80فقره سرقت اشاره کرد. همچنین فردی که اقدام به سرقت به عنف خودرو کرده و سپس با استفاده از خودروی مسروقه از زنان اخاذی می‌کرد و آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد دستگیر شده و تلاش‌ها برای دستگیری 2همدست وی که از زندانیان فراری هستند ادامه دارد.

وحشت در دام زورگیران

اعضای باند زورگیری از زنان و دختران جوان 3نفر بودند که با خودروهای سرقتی برای زنان و دختران جوان دام پهن می‌کردند. آنها با استفاده از این خودروها به‌عنوان مسافرکش طعمه‌های‌شان را سوار می‌کردند و درحالی‌که قفل در و شیشه بالابر را خراب کرده بودند و طعمه‌شان راهی برای فرار نداشت با تهدید چاقو و قمه اموالش را زورگیری کرده و به او تعرض می‌کردند. یکی از طعمه‌های این باند دختر جوانی بود که 3ساعت تمام در اسارت آنها بود و دچار آسیب‌های شدیدی شد.
او درباره آنچه اتفاق افتاده می‌گوید: آخرین مرتبه ساعت 12:30دقیقه بود که با مادرم تلفنی صحبت کردم. بعد در نزدیکی پل مدیریت سوار یک خودروی تیبا شدم که 3مرد سوار آن بودند. همین که سوار شدم فهمیدم قفل در و شیشه بالابر خراب است. با یکی از همکارانم تماس گرفتم و ماجرا را گفتم که همان موقع مردی که روی صندلی عقب نشسته بود زد توی سرم و گوشی را گرفت. او انگشتر، دستبند و گردنبندم را گرفت و گفت با یکی از نزدیکانت تماس بگیر و بگو 10میلیون تومان به حسابت پول بریزد. دختر جوان با اینکه حدود یک‌ماه از حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاده می‌گذرد، همچنان همه وجودش ترس و وحشت است. او در ادامه می‌گوید: گریه می‌کردم و می‌گفتم رهایم کنید اما آنها مدام به سر و صورتم ضربه می‌زدند. با چاقو روی دستم خط می‌کشیدند. مرگ را جلوی چشمانم می‌دیدم. با یکی از همکارانم تماس گرفتند و ماجرا را گفتند او هم قبول کرد که 10میلیون تومان را بدهد اما بعد زورگیران از ترس دستگیری از این کار منصرف شدند.
وقتی حرف‌های دختر جوان به اینجا رسید بغضش ترکید: من را باخودشان به نزدیکی وردآورد برده بودند. در آنجا تلفنی با یک نفر دنبال یک جایی می‌گشتند تا من را به آنجا ببرند و آزار بدهند. وقتی ماشین را نگه داشتند و یکی از آنها پیاده شد با همه قدرت با پاهایم به در ضربه زدم و خدا خواست در باز شود و بتوانم بعد از حدود 3ساعت اسارت خودم را بیرون بیندازم و فرار کنم.
او در ادامه می‌گوید: بعد از این حادثه ترس و وحشت یک لحظه رهایم نمی‌کند. می‌ترسم سوار ماشین شوم. در آن 3ساعت سخت خانواده‌ام تا یک قدمی سکته کردن پیش رفتند.

مردی با لباس‌های پاره

تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند مخوف از مدتی قبل با گزارش سرقت یک خودروی تیبا آغاز شد. آن روز مردی که همه لباس‌هایش پاره شده و جراحت‌های زیادی داشت خود را به مأموران پلیس رساند و گفت دقایقی قبل چند زورگیر خودرواش را دزدیده‌اند. او گفت: کنار خیابان 3نفر ایستاده بودند که توقف کردم تا آنها را به‌عنوان مسافر سوار کنم اما همین که سوار شدند یکی از آنها چاقویی کنار پهلویم گرفت و گفت پیاده شو. او با تهدید سعی کرد من را از ماشین بیرون بیندازد اما من به پنجره ماشین آویزان شدم و آنها در این شرایط من را حدود 500متر روی زمین کشاندند و تا اینکه دیگر طاقت نیاوردم و ماشین را رها کردم و درحالی‌که لباس‌هایم پاره شده بود خودم را به کلانتری رساندم.

تعقیب و گریز در بزرگراه

وقتی صاحب تیبا آنچه را که اتفاق افتاده بود برای پلیس بازگو کرد، مأموران مشخصات خودروی مسروقه در اختیار واحدهای گشتی قرار دادند و مأموران با اجرای طرح مهار، ورودی و خروجی‌های آن محدوده را مسدود کردند. ساعتی بعد از این حادثه بود که مأموران یکی از واحدهای گشتی خودروی مسروقه را در یکی از بزرگراه‌ها شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند. آنها که فهمیده بودند پلیس در تعقیب‌شان است حاضر به متوقف کردن خودرو نبودند و شواهد نشان می‌داد زنی را هم به‌عنوان طعمه سوار خودروی‌شان کرده‌اند. در این شرایط تعقیب و گریز حدود 25دقیقه ادامه یافت تا اینکه در نهایت خودروی متهمان با یک لکسوس تصادف کرد و متوقف شد. به این ترتیب مأموران توانستند یکی از متهمان را دستگیر کنند اما دو نفر دیگر گریختند و تاکنون 11شاکی، متهم دستگیر شده را شناسایی کرده‌اند.

گفت‌وگو با متهم

عضو دستگیر شده باند زورگیری و تعرض به زنان پایتخت پسری 17ساله است که می‌گوید به‌دلیل اینکه وضع مالی خوبی نداشت دست به زورگیری زده است. او در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از چگونگی ارتکاب سرقت‌های اعضای باند را بازگو کرد.

چطور شد که با دوستانت باند سرقت تشکیل دادید؟
آنها همشهری‌های من هستند. گفتند بریم توی این کار و سرقت کنیم. من هم پول نداشتم گفتم بریم پول در بیاریم. اول نمی‌دانستم می‌خواهند چه‌کار کنند اما بعد فهمیدم ماجرا سرقت است.

چطور سرقت می‌کردید؟
اول یک ماشین می‌دزدیدیم و با استفاده از آن به مسافرکشی می‌رفتیم. من به هیچ خانمی تعرض نکرده‌ام. فقط اگر طلا یا گوشی داشتند از آنها می‌گرفتیم و می‌گفتم هرچقدر که پول داری بده و بعد رهایشان می‌کردیم. از افرادی که از من شاکی هستند من فقط 3موردشان را قبول دارم.

شاکیان می‌گویند آنها را با چاقو و پنجه بکس مجروح کرده‌اید. حتی بعضی‌ها می‌گوید به آنها تعرض شده است. قبول داری؟
من تا حالا چاقو دستم نگرفته‌ام. پنجه بکس هم نداشتم. شاید همدستانم داشتند. من به هیچ‌کس تعرض نکرده‌ام و فقط در 3مورد سرقت حضور داشتم.

سابقه داری؟
نه این نخستین باری است که دستگیر شده‌ام. این بار هم از روی بچگی بود.
 

کد خبر 553714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha