یک مقام دولت آلمان ضمن تاکید بر اختلاف آمریکا و اروپا در زمینه مسائل مربوط به ایران، بر لزوم ایجاد جبهه واحد غربی برای مقابله با «چالش عظیم چین» تاکید کرد.

ترامپ - مرکل - مکرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک مقام دولت آلمان از لزوم شکل‌گیری جبهه‌ای واحد بین آمریکا و اروپا علیه چین از یکسو و از سو دیگر، وجود اختلاف کاخ سفید با کشورهای اروپایی درباره ایران سخن گفت.

«پیتر بایر» از مقامات آلمان در در زمینه روابط بین آمریکا و کانادا درگفت وگو با «خبرگزاری فرانسه» گفت: «اروپا و ایالات متحده باید باهم متحد شوند تا با چالش عظیم چین مقابل کنند. جنگ سرد جدید بین ایالات متحده و چین قبلاً آغاز شده و این قرن را شکل خواهد داد.»

وی گفت: «اروپا برای مقابله با چالش بزرگ چین باید شانه به شانه ایالات متحده بایستد.جنگ سرد جدید بین ایالات متحده و چین در حال حاضر آغاز شده است.»

بایر در زمینه پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور گفت، بسیار ساده لوحانه است که گفته شود اگر بایدن پیروز شود، همه چیز عالی خواهد شد.

این مقام دولت آلمان افزود که در مورد چین و ایران، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پیشتر منافع مشابه و گاهی اوقات یکسان داشتند.

پیتر بایر مدعی شد: «به همین دلیل، من ناامید شده ام که در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد مسائلی از جمله حمایت از سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه ویروس کرونا، راه‌های مهار جاه طلبی‌های هسته ای ایران و مقابله با تغییرات اقلیمی مسیر مشترکی پیدا کنیم.»

چندی قبل وزارت خارجه آلمان در توئیتی اعلام کرد: «تروئیکای اروپایی با رد تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها (علیه ایران) و متعهد باقی ماندن به حفظ برجام موافقند، اما لازم است ایران فوراً به پایبندی کامل برگردد.»

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گفت که ترونیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) بر حفظ برجام متعهد هستند.

کد خبر 553678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha