مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از افزایش مراکز روزانه نگهداری سالمندان در این استان خبر داد.

فریدالدین حجت‌الاسلامی

همشهری آنلاین - فاطمه کاظمی: بر اساس آماری که اواخر سال ۹۸ اعلام شد ۹/۹ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند اما این آمار در استان همدان نزدیک به ۱۲ درصد است و این استان را در رتبه چهارم پیرترین استان‌های کشور قرار داده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین فرهنگ بالای همدانی‌ها را عامل کاهش پذیرش سالمندان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری از این افراد در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به این شرایط افزایش تعداد مراکز روزانه مهم‌ترین راه برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان است. بر این اساس تقویت و افزایش مراکز روزانه از برنامه‌های بهزیستی استان همدان است و در این راستا تعداد این مراکز در شهر همدان از یک مرکز به دو مرکز افزایش پیدا کرده است.

فریدالدین حجت‌الاسلامی بیان کرد: پیگیر راه‌اندازی دو مرکز روزانه دیگر در شهرستان‌های تویسرکان و بهار هم هستیم که تا پایان سال فعال خواهند شد. ظرفیت هر کدام از این مراکز در ابتدا ۵۰ نفر است و اگر مورد استقبال قرار بگیرد، می‌توان ظرفیت را افزایش داد. در این مراکز خدمات فرهنگی، ورزشی، مشاوره‌ای، اوقات فراغت و مانند این ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلامی اجرای طرح‌های خانواده‌محور و توانمندسازی را از دیگر برنامه‌های بهزیستی همدان عنوان کرد و افزود: از دو سال پیش این طرح در همدان اجرایی شده که ۵۰ سالمند تحت پوشش آن هستند و به‌زودی به صد سالمند افزایش پیدا خواهند کرد. محوریت این طرح مناسب‌سازی فضای زندگی سالمند از سرویس بهداشتی و حمام گرفته تا سمعک و عینک است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان بر ضرورت افزایش امکانات و خدمات رفاهی اجتماعی و شهری برای سالمندان تاکید کرد و گفت: برای حضور راحت‌تر و سالم‌تر سالمندان در جامعه نیاز به همکاری همه دستگاه‌های متولی داریم و بهزیستی به تنهایی قادر به انجام هیچ کاری نیست.

کد خبر 553637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha