معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طول اجرای خط انتقال آب‌شیرین‌کن از اسکله جوادالائمه(ع) تا مخازن پارسیان ۱۸ کیلومتر و برای تکمیل این طرح به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آب شیرین کن پارسیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید صادقی چهارشنبه ۹ مهر در بازدید آب‌شیرین‌کن پارسیان و نشست با فرماندار پارسیان، شهردار دشتی و اعضای شورای روستاها این شهرستان افزود: احداث این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید روزانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به‌زودی آغاز می‌شود که تأمین‌کننده آب سه شهر و ۱۷ روستای پارسیان خواهد بود. اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله برای تکمیل طرح آب‌رسانی پیشو و قاسم‌آباد، تکمیل و اجرای شبکه توزیع و خط انتقال آب روستای حسین‌آباد و بازسازی شبکه توزیع شهرها و روستاهای پارسیان از طرح‌هایی است که برای بهبود وضعیت آب این شهرستان در دست اجراست.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: تکمیل لوله‌گذاری خط انتقال مجتمع ساحلی، اجرای خط انتقال آب از روستای اکبری تا تمبو، اجرای عملیات آب‌رسانی به روستای حسین‌آباد بوچیر و تکمیل عملیات احداث مخزن شهر دشتی از دیگر طرح‌هایی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب برای آب‌رسانی به پارسیان است. تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال آب دمتیر، اجرای خط انتقال روستای پیشو و قاسم‌آباد نیز به بهبود وضعیت آب مناطق پارسیان کمک شایانی خواهد کرد. برای بهبود وضعیت آب پارسیان طرح‌های مختلفی در دستور کار است که تکمیل آن به پایداری آب این شهرستان کمک خواهد کرد.

شهرستان پارسیان نیز با ۱۷ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مشترک است که آب موردنیاز این جمعیت از طریق خط محرم و چهار حلقه چاه درمجموع با ظرفیت ۷۵ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود. شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

کد خبر 553548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha