مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: واحد حقوقی این اداره کل از مسببان آتش‌سوزی هفته جاری در باغستان سنتی قزوین به دستگاه قضا شکایت می‌کند.

باغستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا خزائلی اظهار کرد: نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین حین وقوع حادثه در محل حاضر شدند و باید از تلاش‌های فداکارانه آتش نشانان در مهار آتش‌سوزی قدردانی شود. در حال حاضر منتظر گزارش آتش‌نشانی و نهادهای مرتبط از حادثه باغستان سنتی قزوین هستیم که جزو آثار ملی است. پس از آن با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط تصمیم‌های حقوقی لازم را می‌گیریم و از مسببان به دستگاه قضا شکایت خواهیم کرد.

کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین جداگانه مشغول ارزیابی و بررسی میزان خسارات واردشده در پی این آتش‌سوزی هستند و هنوز نمی‌توان درباره وسعت حادثه اظهار نظر کرد. باغستان سنتی قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و شامل مجموعه باغ‌هایی در اطراف این شهر است که بیش از هزار سال عمر دارند. وسعت این باغ‌ها روزگاری ۴۲۰۰ هکتار تخمین زده می‌شد و امروز ۲۵۰۰ هکتار است. هر سال بخشی از این باغستان سنتی طعمه آتش‌سوزی‌های سهوی و گاه عمدی می‌شود و سودجویان با هدف تغییر کاربری یا استفاده از چوب درختان آن را رقم می‌زنند.

کد خبر 553536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha