معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از خسارت ۱۳۰ میلیارد تومانی به گردشگری این استان خبر داد و گفت: مراکز اقامتی و کسب و کارهای وابسته به این صنعت با شیوع کرونا دچار آسیب‌های جدی شده است.

گردشگری همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی خاکسار چهارشنبه ۹ مهر اظهار کرد: گردشگری همدان فصلی است و بخش اعظمی از درآمد یک‌ساله تأسیسات گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته به این صنعت در نیمه اول سال محقق می‌شود. با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بیشترین آسیب به کسب‌وکارهای گردشگری وارد شد زیرا بقیه مشاغل بعد از مدتی به روال قبلی بازگشتند اما گردشگری همچنان تعطیل است و تا سال‌های بعد نیز آثار و تبعات این رکود ادامه دارد. برخی مراکز اقامتی با صبوری و نجابت خود چراغ گردشگری را روشن نگه‌داشته و از اندوخته‌های پیشین هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون تنها ۱۰ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان پر بوده و این به معنی بی‌میلی مردم برای سفر و در یک‌کلام تعطیلی بخش گردشگری است. تسهیلاتی برای جبران خسارت واردشده پرداخت شد که به دلیل سود بالا و نداشتن مدت‌زمان تنفس، گره‌ای از مشکلات آسیب دیدگان باز نکرد و آن‌ها هنوز به درآمد و فعالیتی نرسیده‌اند تا توان بازپرداخت اقساط را داشته باشند. بسته حمایتی توسط وزارت متبوع برای کسانی که تعدیل نیرو نکرده و اشتغال خود را حفظ کرده‌اند در حال تدوین است که امیدواریم مؤثر باشد.

وی گفت: با توجه به ممنوعیت و محدودیت مسافران خارجی، مسافرت‌های داخلی باید رونق بگیرد تا تأسیسات اقامتی و تفریحی استان به روال سابق برگردد. تمام مراکز اقامتی همدان زیر نظر تدابیر و نظارت‌های بهداشتی است و پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل اجرا می‌شود و برای استفاده از این اماکن هیچ نگرانی وجود ندارد.

استان همدان ۱۸۰ هتل، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، دفتر خدماتی و مسافرتی و مراکز آموزش گردشگری دارد و ۲ هزار نفر در این اماکن مشغول کار هستند.

کد خبر 553503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha