چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت تکیه تاریخی بیگلربیگی در شهر کرمانشاه خبر داد.

تکیه بیگلربیگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امید قادری اظهار کرد: احداث این تکیه زیبا سال ۱۳۰۹ هجری قمری توسط مرحوم عبدالله‌خان فراش‌باشی معروف به بیگلربیگی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه شروع شد و بعد از گذشت شش سال در ۱۳۱۵ به پایان رسید. تکیه بیگلربیگی از نظر آیینه‌کاری، تزیینات و گچبری در میان تکایای استان بی‌نظیر است. در دهه‌های گذشته از این تکیه برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام مختلف سال به ویژه محرم و صفر استفاده می‌شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تکیه تاکنون چند بار مرمت و بازسازی شده، افزود: متاسفانه در زلزله‌های بزرگ چند سال اخیر استان خسارات و آسیب‌هایی به این تکیه ارزشمند وارد شد، لذا به دنبال تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی آن بودیم. در ماه‌های گذشته حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی این تکیه اختصاص یافت و عملیات مرمتی آن آغاز شد.

برچیدن لایه‌های آسیب‌دیده بام، اجرای عایق رطوبتی، اصلاح و مرمت بخش‌هایی از گنبد حسینیه، رنگ‌آمیزی گنبد، مرمت اندودهای دیوارهای سقف، ستون‌های گچی، درها و پنجره‌های چوبی، اُرسی‌ها و... از جمله اقدام‌های مرمتی در تکیه تاریخی بیگلربیگی کرمانشاه است.

کد خبر 553496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha