چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

مشکل قطعی و افت فشار آب ۱۵ روستای تابعه شهرستان مریوان با کارهایی چون تجهیز و بهره‌برداری از آب چاه‌های جدید، مهندسی مجدد الکتروپمپ شناور و نصب الکتروپمپ جدید برطرف شد.

آبرساني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،مدیر شرکت آب و فاضلاب مریوان گفت: در طول ماه‌های اخیر ۱۵ روستای تابعه این شهرستان با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفری با مشکل قطعی و افت فشار آب روبرو بودند که این موضوع باعث نگرانی و دغدغه اهالی روستاها شده بود.

محمد رشیدی اظهار با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی باعنوان شرکت آب و فاضلاب افزود: پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات آب روستاهای دارای مشکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده اکنون آب شرب پایدار و کافی به صورت مستمر برای اهالی این روستاها تامین شده است، اضافه کرد: این کار موجب رضایت مندی بیش از ۲ هزار خانوار ساکن در این روستاها شد.

رشیدی یادآور شد: در روستاهای شارانی، رخیلان، وله ژیر، بالک، درزیان و کلکه جان با حفر چاه جدید آب شرب و تجهیز و بهره برداری از آن توانستیم مشکل افت فشار و قطعی آب را برای دراز مدت برطرف کرده و رضایت اهالی را به‌دست آوریم.

وی ادامه داد: برای حل مشکل کم آبی در روستاهای محمده و برده رشه مهندسی مجدد و نصب الکتروپمپ جدید، در روستای کال علیا مهندسی مجدد و نصب الکتروپمپ شناور و در روستای کال سفلی نیز مهندسی مجدد و نصب الکتروپمپ شناور و الکتروپمپ جدید انجام شد.

رشیدی گفت: در روستای درگاه شیخان با تغییر روش نصب و مهندسی مجدد الکتروپمپ شناور، در روستای سرنژمار از طریق مهندسی مجدد و تعمیق و لایه روبی الکتروپمپ شناور، در روستای اسلام دشت با بهسازی و لایروبی چشمه و در روستای گمار لنگ با مهندسی مجدد الکتروپمپ شناور و افزایش دبی، تامین آب پایدار با موفقیت انجام شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مریوان تاکید کرد: در سایر روستاهایی که احیانا دچار مشکلات کمبود یا افت فشار آب هستند، بتدریج و طی برنامه‌هایی که تدوین شده، تامین پایدار آب شرب انجام خواهد شد تا بتوانیم هرچه بیشتر رضایت روستانشینان را جلب کنیم.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده و امور آب این شهرستان به ۴۳ هزار مشترک خدمات می‌دهد.

کد خبر 553479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha