شاید برای مسئولان استان مازندران اهمیتی ندارد مردم روستای منجیر از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در قرن پیشرفت برق‌آسای علم و فناوری با چه شرایط دشوار روز و شب خود را سپری می‌کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، روستای منجیر از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در غرب استان مازندران از روستاهای دارای آب و هوای مطبوع کوهستانی و طبیعت زیبا و روح‌نواز است. داستان ریزش سنگ‌های غول پیکر و وارد آمدن خسارات فراوان به خانه‌ها، باغ‌ها و دامداری‌ها در این روستا که از اواخر دهه ۸۰ رخ داده، سبب شده است نام روستا در رسانه‌های مختلف بازتاب گسترده یابد و هر چند همچنان مشکلات ناشی از این حادثه طبیعی در روستای منجیر در جای خود باقی است.

ولی مشکلات دیگری هم در زندگی روزمره اهالی فهیم و زحمتکش این روستا مشاهده می‌شود که با توجه به ضرباهنگ پیشرفت ‌توسعه روستایی در استان مازندران این حجم از محروم بودن و بی‌توجهی مسئولان به این روستا جای تامل دارد. در آخرین حادثه ریزش سنگ‌های غول‌پیکر روی خانه‌ها، اراضی کشاورزی، باغ‌ها و دامداری مردم این روستا که سال گذشته رخ داده است متأسفانه برخی مسئولان وقت شهرستان نوشهر و بخش کجور نسبت به درخواست کمک نمایندگان مردم برای رفع خطر ناشی از ریزش سنگ‌های غول‌پیکر که همچنان این منطقه را تهدید می‌کرد، بی‌توجهی و حتی مسئولیت این مشکل حادثه‌ساز را بین هم پاسکاری می‌کردند، در نهایت نیروهای همیشه فداکار و مردمی بسیج و سپاه شهرستان نوشهر و بخش کجور با کمک اهالی، سایه سنگین خطر باقی‌مانده سنگ‌های غول‌پیکر را از سر این روستا برطرف کردند.

اکنون وقتی به صورت میدانی به گشت و گذار رسانه‌ای در روستای منجیر پرداختیم و پای صحبت اهالی نشستیم، شاهد ابعاد تازه و دیگری از مشکلات بودیم که جای تأمل دارد چرا مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات مردم منجیر بی‌تفاوت هستند و شاید هم برایشان اهمیتی ندارد که مردم این روستا در قرن پیشرفت برق‌آسای علم و فناوری که خدمات و رفاه گسترده برای بشر به ارمغان آورده است، با چه شرایط دشواری به ویژه در ایام سرد، برفی و یخبندان روز و شب خود را سپری می‌کنند.

کد خبر 553444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha