هیچ یک از تحلیل‌گرانی که در نظرخواهی درباره وضعیت امروز بورس شرکت کرده‌اند، روند امروز شاخص را نزولی پیش‌بینی نکرده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، ۳ نفر از ۵ تحلیل‌گری که در این نظرخواهی حضور داشتند با توجه به روند دیروز بازار سهام بر این باورند که امروز نیز روند شاخص کل مثبت خواهد بود. آنان تاکید می‌کنند که به نظر می‌رسد اصلاح قیمتی ۲۸درصدی صورت گرفته از شاخص کل در ۱۹ مرداد و همچنین افت قیمت برخی از سهم‌ها  تا حدود ۷۰ درصد موجب جذاب شدن بازار شده است، این جذابیت در کنار تخلیه هیجانات ناشی از اعلام فعال‌سازی مکانیزم ماشه توسط آمریکا می‌تواند بخش عمده‌ای بازیگران محتاط یا مردد را به بازار برگرداند.

در مقابل دو نفر دیگر از تحلیل‌گران وضعیت بازار سهام را تا حدود زیادی متعادل پیش‌بینی کرده‌اند، آنان تاکید می‌کنند هنوز برای بسیاری از بازیگران عصبانی از تغییرات پی‌درپی قوانین زمین بازی بورس که اتفاقا نسبت به پارامترهای بیرونی چون مصوبات اخیر ایالات متحده در تحریم ایران نیز حساس هستند، زود است که از تردیدها و ابهامات خود دست بکشند و به سادگی به فعالیت‌های گذشته خود بپردازند.

با این حال به نظر نمی‌رسد که تابلوهای بورس امروز قرمز شوند و با این پیش‌بینی می‌توان گفت که سنت چهارشنبه‌های سبز این هفته هم ادامه خواهدیافت.

کد خبر 553435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • AE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 1
    با حرف بورس درست نمیشه