سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

سیمان که این ‌روزها برای توسعه قشم ماده‌ای حیاتی و راهبردی به شمار می‌رود، به دلیل ارزآوری بالا در صادرات به یکباره در این جزیره کمیاب و با قیمت‌های نجومی روبرو شده است.

سیمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با گذشت ۲۰ سال از فعالیت شرکت سیمان در قشم و تولید روزانه بیش از ۱۴۰۰ تُن سیمان، به نظر می‌رسد مردم قشم در زمینه تامین این محصول که در حوزه فعالیت‌های عمرانی کاربرد دارد نباید با مشکل مواجه شوند. اما با هر بار تامین قرارداد صادرات سیمان شاهد کم‌یابی و نایابی سیمان در قشم هستیم.

یکی از مسائلی که ضرورت دارد این شرکت به آن توجه داشته باشد، تامین مصرف سیمان برای نیاز داخلی جزیره و حتی استان هرمزگان در کنار صادرات این محصول است اما همزمان با تولید سیمان در بخش صادرات، مردم قشم برای تهیه این محصول دچار مشکل می‌شوند.

محمدمهدی برنجی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم دراین باره گفت: هرازچندگاهی مردم قشم برای تامین سیمان تولیدی این جزیره به دلیل قراردادهای صادراتی شرکت سیمان با مشکل مواجه می‌شوند. در این زمینه با فرماندرای شهرستان قشم و مسئولان شرکت سیمان جلسات و مذاکراتی انجام شده و مقرر گردید همزمان با تامین محصولات صادراتی باید سیمان مورد نیاز جزیره را نیز تامین کنند. بر این اساس از روز گذشته توزیع سیمان به عاملان فروش آغاز شده و امیدواریم با رفع این مشکل و برنامه‌ریزی محاسبه شده از این پس با کمبود سیمان در قشم مواجه نشویم.

مردم جزیره قشم از اینکه تولیدات شرکت سیمان این منطقه به دیگر کشورها صادرات می‌شود، بسیار خرسند هستند، اما از سیاست‌ مدیران این شرکت که نسبت به تامین محصولات صادراتی بدون توجه به مشکلات مردم بخصوص قشر کم درآمد جامعه را مدنظر قرار نمی‌دهند بسیار گله‌مند هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، از افزایش قیمت پاکت هفت هزار ریالی سیمان به ۴۰ هزار ریال، به عنوان یکی از دلایل گران شدن نسبی این محصول در قشم نام برد. وی ادامه داد: مردم قشم علاقمند هستند سیمان خود را از محصول تولید شده جزیره که در مقایسه با سیمان وارداتی از مرکز استان ارزانتر است تامین کنند و در این زمینه به مسئولان شرکت سیمان تاکید شد که با افزایش تولید مشکل سیمان مورد نیاز فعالان صنعت ساختمانی در قشم را برطرف کنند.

با توجه به گفته‌های مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم انتظار می‌رود، کمبود سیمان که از چند هفته پیش مشکلاتی را برای مصرف کنندگان این محصول در قشم ایجاد کرده بود برطرف شود و از این پس با اجرای سیاست‌های تامین همزمان سیمان مورد نیاز جزیره در کنار محصولات صادراتی، سیمان در قشم با کمبود همراه نباشد.

کد خبر 553308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha