سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

 وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تا هفته آینده عملیات بازارگردانی سهام بورسی عملیاتی می‌شود، گفت: برای جبران کسری بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال منتشر شد.

دژپسند - وزیر اقتصاد

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند  با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها در خصوص کسری بودجه  در سال جاری گفت: پیش بینی می‌شد درآمد و منابع جاری دولت تحقق پیدا نکند، اما دولت چگونه توانسته است این کسری تحقق منابع بودجه را جبران کند؟ ضمن اینکه بخش خصوصی هم یک نگرانی داشت که این به فشار مالیاتی منتهی نشود و یا برخی صاحب نظران نگران استقراض از بانک مرکزی بودند.

وی افزود: می‌خواهم این خبر خوب را بدهم که خوشبختانه تدابیری که دولت اندیشید در شش ماه گذشته توانستیم کسری تحقق منابع را از محل فروش اوراق و از محل واگذاری‌های سهام شرکتها و دارایی های دولتی تقریباً جبران کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: با این اقدام توانستیم مانع از این شویم که خدای نکرده کسری تحقق منابع به استقراض از سیستم بانکی یا فشار مالیاتی منجر شود ضمن اینکه امسال از نظر درآمد ناشی از واگذاری ها عملکرد بسیار درخشانی داشتیم یعنی حدود سی و سه هزار میلیارد تومان در نیمه اول امسال واگذاری صورت گرفت و این رقم قابل توجهی است.

وی گفت: در مورد اوراق هم حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده و خوشبختانه سعی کردیم اگر هم کسری تحقق داریم آن را از جامعه بگیریم و منتهی به افزایش نقدینگی و افزایش تورم و پایه پولی نشود.

دژپسند اظهار کرد: از سال ۹۲ که در سازمان برنامه و بودجه بودم و بعد به وزارت اقتصاد آمدم هیچ وقت دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده و امسال هم در برنامه دولت نبوده است که از بانک مرکزی استقراض کند.

وزیر اقتصاد در مورد بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: امروز جلسه پایش داشتم که ببینم مصوبه شورای عالی بورس چقدر اجرایی شده است ضمن اینکه خودم با دستگاه‌های ذیربط تماس هایی داشتم.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: معدنی ها بازارگردانی را اجرایی کردند علاوه بر آن بانک‌ها اقدامات لازم را برای کار انجام دادند ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی و شستا به گفته وزیر رفاه کار بازارگردانی را انجام دادند و برخی از حقوقی‌ها نیز در آستانه عقد قرارداد هستند، فکر می کنم به سرعت تا اواسط هفته آینده همه بازارگردانی ها عملیاتی شود.

کد خبر 553298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha