جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ هر چند به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما مدیران جشنواره با همکاری شورای شهر کن یک رویداد ویژه را در سه روز در اواخر ماه اکتبر با نمایش چهار فیلم برگزیده برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

شهر ساحلي كن در جنوب فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، رویداد ویژه کن ۲۰۲۰ روزهای ۲۷ تا ۲۹ اکتبر با حضور مردم و تماشاگران در کاخ جشنواره کن برگزار می‌شود و علاوه بر چهار فیلم حاضر در بخش رسمی، آثار حاضر در بخش مسابقه رسمی فیلم‌های کوتاه و مدرسه فیلمسازی سینه‌فونداسیون هم به نمایش درمی‌آیند. در این بخش جایزه نخل طلایی بهترین فیلم کوتاه اهدا می‌شود و آثار برتر بخش سینه‌فونداسیون هم جایزه می‌گیرند.

«مادران واقعی» به کارگردانی نائومی کاواسی، فیلمساز سرشناس ژاپنی و سینماگر محبوب جشنواره کن یکی از چهار فیلم برگزیده کن ۲۰۲۰ است که در نسخه ویژه جشنواره برای مردم و علاقه‌مندان اکران می‌شود. «سرآغاز» به کارگردانی دیا کولومبگاشویلی هم حدود یک ماه پس از درخشش در جشنواره سن‌سباستین در کن به نمایش درمی‌آید. این فیلم گرجستانی علاوه بر بردن صدف طلایی بهترین فیلم، جوایز بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه را هم از سن‌سباستین شصت و هشتم از آن خود کرد.

«ضربه بزرگ» به کارگردانی امانوئل کورکول و «فناوری فرانسوی» ساخته برونو پودالاید دیگر فیلم‌هایی هستند که در نسخه ویژه کن ۲۰۲۰ روی پرده می‌رود. نمایش عمومی بسیاری از فیلم‌های معرفی‌شده بخش‌های رسمی کن ۲۰۲۰ در اروپا و دیگر نقاط دنیا آغاز شده و پس از برگزار شدن نسخه ویژه، سازمان‌دهندگان جشنواره کن خود را آماده برنامه‌ریزی برای سر و شکل دادن به دوره ۷۴ جشنواره فیلم کن می‌کنند که ۱۱ تا ۲۲ ماه می ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

کد خبر 553274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha